امدادرسانی به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی/ ۱۵۵ نفر اسکان اضطراری یافتند

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شد، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۱۵۵ نفر را اسکان اضطراری دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی ٢٤ ساعت گذشته، گفت: ۲ استان، ۴ شهرستان و ۸ روستا نیاز به دریافت خدمات امدادونجات یافتند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۲۴۱ نفر امدادرسانی کردند و ۱۵۵ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند.

به گفته وی، در سیل و آبگرفتگی اخیر، ۵ نفر از هم‌وطنان نیز جان خود را از دست دادند.

این مسئول با بیان اینکه ۱۷ تیم عملیاتی هم در عملیات امداد و نجات جوی شرکت کردند، افزود: ۵۸ نفر از امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر، آب تجمیع شده در ۱۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند و ۳۰ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ ست ظروف، ۳۰ شعله والور و ۷۲ بسته غذایی نیز توزیع شد.

گسترش شبکه توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور

شرکت پخش سها هلال تلاش می‌کند در سال جاری ایجاد ۵ شعبه جدید در استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، قم، گلستان و یزد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. در سال جاری شرکت پخش سها هلال تلاش می‌کند با توسعه سبد محصولات و گسترش شبکه و زیرساخت شرکت، توزیع سراسری اقلام دارویی (هر استان یک مرکز پخش) را انجام و در اختیار هموطنان قرار دهد.

از اهم برنامه‌های پخش سهاهلال به منظور ارتقا و بهبود خدمات رسانی در راستای ماموریت‌های محوله، می‌توان به توسعه مشارکت‌ها با جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، توسعه ناوگان حمل ونقل توزیع دارو، نوسازی و به‌روزرسانی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شرکت اشاره کرد.

حجاج مبتلا به فشار خون توصیه‌های پزشکی جدی بگیرند

حجاج مبتلا به فشارخون در ایام سفر به سرزمین وحی باید نکاتی را رعایت کنند تا بیماری آنها تشدید نشود.

حجاجی که فشار خون یا چربی بالا دارند، از مصرف غذاهای چرب یا نمک‌دار اجتناب کنند.

حتی‌المقدور کره را از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنند؛ از مصرف برخی مواد غذایی مانند ترشی‌ها، آجیل شور، سس، رب گوجه فرنگی، سس سویا و خردل، نان‌های نمکی، کنسرو ماهی تن، آب خورش، آبگوشت، چیپس سیب‌زمینی که ممکن است در برنامه‌ غذایی کاروان باشد، اکیدا اجتناب شود.

برخی از خورش‌ها با آب و روغن بالا سرو می‌شوند، توصیه می‌شود در این‌گونه موارد، خورش مصرف نشود.

غذا در آشپزخانه مرکز طبخ و در کاروان‌ها توزیع می‌شود، برخی از زوار به این برنامه‌ها همچون سهمیه غذایی نگاه می‌کنند و در مصرف غذا اعتدال را رعایت نکرده و این امر موجب افزایش وزن، بالا رفتن قند و چربی خون و بروز بیماری می‌شود. این بیماران مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانند و از نان‌های سبوس‌دار به خصوص حاوی سبوس جودوسر استفاده کنند.

مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آن‌ها مثل نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ و شیرینی‌ را محدود یا حذف کنند.

از مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهایی که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه‌ هستند، مثل انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شور، ترشی‌ و چاشنی‌های کارخانه‌ای اکیدا خودداری کنند.

چای، قهوه و شکلات را بسیار محدود کنند و تا یک ساعت پس از مصرف غذا چای ننوشند. همچنین از مصرف نمک و غذاهای پُر ادویه بپرهیزند، به جای نمک می‌توانند از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه- دارچین و...)، پودر سیر، پیاز و آب لیموی تازه استفاده کنند.

مصرف گوشت قرمز و مرغ را کاهش دهند و به جای آن‌ ماهی کباب‌شده یا بخارپز استفاده کنند؛ مصرف سیر و پیاز در تهیه مواد خوراکی یا به صورت خام (مثلاً نصف پیاز در روز) یا یک حبه سیررنده شده در هر وعده غذایی افزایش داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha