هدفگذاری رویداد ملی «تا ثریا» حمایت ۳۰۰ میلیارد تومانی از دانش‌بنیان‌هاست + فیلم

سمنان - ایرنا - معاون توانمندسازی بنیاد تعاون بسیج گفت: سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در نقاط مختلف کشور در سال ۱۴۰۲ هدفگذاری برگزاری رویدادهای ملی «تا ثریا» است.

سردار محمد حسین بابایی روز یکشنبه در حاشیه رویداد ملی «تا ثریا» در سالن اجتماعات مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته هدفگذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی حمایت مالی از دانش بنیان‌های دارای محصولات کاربردی و توجیه اقتصادی محقق شد.

معاون بنیاد تعاون بسیج بیان کرد: ۴۵۷ طرح دانش بنیان تا کنون از طریق رویداد ملی «تا ثریا» در زمینه‌های مختلف ورزشی، نرم‌افزاری و سامانه دیجیتال شناسایی شد.

وی تصریح کرد: بنیاد تعاون بسیج مدعی بسیج کردن امکانات در حمایت از دانش بنیان‌ها است و در چرخه زنجیره تولید تا فروش حمایت از دانش بنیان‌ها را دنبال می‌کند.

سردار بابایی خاطرنشان کرد: تامین بازار فروش محصولات دانش بنیان‌هایی که در طرح رویداد ملی تا ثریا حمایت می‌شوند، محدود به جغرافیای داخل کشور نیست و علاوه بر تامین نیاز کشور، صادرات به نقاط مختلف نیز جزو هدفگذاری‌ها است.

معاون بنیاد تعاون بسیج گفت: رویداد ملی «تا ثریا» در واقع اقدامی برای حمایت از دانش بنیان‌ها در راستای تولید و تامین محصولات مورد نیاز کشور است تا بتوان تا حدی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی ۷۰ کارگاه با اشتغالزایی برای ۵۱۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون تومان طی ۱۵ ماه از دستاوردهای برگزاری رویدادهای ملی «تا ثریا» است.

معاون بنیاد تعاون بسیج گفت: تا کنون ۱۵ رویداد ملی «تا ثریا» در ۱۵ استان برگزار شد و سمنان شانزدهمین استانی است که میزبان برگزاری رویداد ملی تا ثریا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ١۴ طرح برتر از ۳۰ طرح دانش‌بنیان رسیده به دبیرخانه رویداد ملی تا ثریا در استان سمنان انتخاب شد.

پنج سرمایه گذار ملی از قبیل دانشمند، سازمان اقتصادی کوثر، مرکز رشد دانشگاه تهران، آستان قدس رضوی، مس سرچشمه و سرمایه گذاران داخلی استان سمنان مانند شرکت شهرک ها، اتاق بازرگانی، بانک کارآفرینی امید، صنایع و معادن استان، عقاب‌افشان و آریاترانسفو، در این رویداد حضور داشتند.

محسن محمدنژاد دبیر رویداد ملی تا ثریا در استان سمنان با اشاره به امضای تفاهم هایی برای همرسانی سرمایه گذاران و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان در این رویداد،گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها در این رویداد در قالب حمایت های مالی، تسهیلاتی، مشاوره و کارگاهی(مِنتوری) درنظر گرفته شده است که حمایت فنی و علمی می‌تواند از سوی دانشگاه ها و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باشد و در بخش مالی اعتباری، حمایت سرمایه‌ای مدنظر است.

پیش از دولت سیزدهم، استان سمنان ٧٠ شرکت دانش‌بنیان داشت که اکنون با افزایش ١٠٠ درصدی به ١۴٢ شرکت رسیده است.

استان سمنان دارای ۲ پارک علم و فناوری و حدود ٧٠ هزار دانشجو است. از سوی دیگر، سمنان یکی از استان‌های صنعتی و قطب اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود و پیوند این ٢ حوزه می‌تواند در پیشبرد اشتغال و توسعه علمی کشور نقش‌آفرین باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha