صحرایی نسبت به دغدغه فرهنگیان شناخت کافی دارد

تهران- ایرنا- نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از صحرایی حمایت می‌کنم، گفت: وی دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان است و نسبت به دغدغه‌ها، روحیات و نیازهای فرهنگیان شناخت خوبی دارد.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضامراد صحرایی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: صحرایی دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان بوده و این دانشگاه نیز بستر تربیت و تعلّم معلمان کشور است لذا شناخت خوبی نسبت به ماهیت فرهنگیان در کشور دارد.

وی افزود: شخصی که از ابتدا وارد حوزه تعلیم و تعلّم شده و با محیط آشنا است به‌طور قطع نسبت به دغدغه‌ها، روحیات و نیازهای فرهنگیان شناخت خوبی دارد و یکی از مواردی که وزیر آموزش و پرورش باید به آن توجه کند رفع دغدغه‌های فرهنگیان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس عنوان کرد: اگر فرهنگیان بتوانند با روحیه بالا، حمایت و پشتیبانی معنوی و فکری در جایگاه خود قرار بگیرند مطمئنا دانش‌آموزان، مخاطبان فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند در جامعه از آن بهره‌مند شوند و این موضوع موجب افزایش و برکت سرمایه اجتماعی وزارت آموزش پرورش می‌شود.

اسحاقی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش در چند سال گذشته و به‌خصوص در دولت قبل به دلیل اتخاذ تصمیمات اشتباه در مباحث کرونا بسیار ضعیف عمل کرد و در برهه هایی موجب تعطیل مدارس شد.

وی ادامه داد: یکی از دستورات ارزشمند آیت‌الله رئیسی در ابتدای سال نخست ریاست جمهوری تاکید بر این نکته بود که نباید به بهانه‌های مختلف و واهی از قبیل مبارزه با کرونا و آلودگی هوا مدارس را تعطیل کنیم بلکه باید چاره دیگری بیندیشیم و اجازه ندهیم که آموزش و پرورش با این خلل مواجه شود چراکه خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شخصی که می‌خواهد در جایگاه وزیر آموزش پرورش قرار بگیرد باید با این تدبیر جلو بیاید که تعلیم و تربیتی که در گذشته متحمل خسارت های بسیاری شده است را جبران کند.

اسحاقی با بیان اینکه امروز شاهد بی‌نظمی خاصی در حوزه برنامه‌ریزی، تربیت و تعلم در آموزش پرورش هستیم، گفت: یکی از خواسته‌های ما از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که نظم خوبی را به لحاظ برنامه‌ریزی در حوزه مدارس ایجاد کند.

وی ادامه داد: صحرایی با حضور در جمع نمایندگان در چند مورد از جمله اجرای درست قانون رتبه‌بندی معلمان، تعیین تکلیف نیروهای خدماتی و نهضتی و سایر موارد بلاتکلیف در حوزه فرهنگیان، تشکیل ساختار درست برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب برای حوزه تربیت و تعلم به این معنا که دانش‌آموزان بدانند که در یکسال چه میزان ساعت باید به کارهای پژوهشی بپردازند، برنامه‌های خود را ارائه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرده است که در این زمینه‌ها برنامه دارد و ظرف بازه زمانی، مردم شاهد نتایج ملموس برنامه‌ریزی وی در این حوزه‌ها خواهند بود.

اسحاقی افزود: دلیل تاکید من نسبت به حمایت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که رئیس جمهور به عنوان سرتیم، مسئول و شخصی که باید به کشور پاسخگو باشد اعلام کرده که می‌تواند با صحرایی کار کند. ما باید این احترام را در ابتدا به شخص رئیس جمهور بگذاریم چراکه مورد تایید و وثوق همه ما است.

وی تصریح کرد: برنامه های صحرایی در صورت اجرا حتما موفق خواهد شد اما اجرای این برنامه‌ها فقط به خود وزیر بسنده نمی‌شود و مطمئنا سازمان برنامه بودجه، سازمان امور استخدامی کل کشور و معاون اول رئیس جمهور سه گزینه‌ای هستند که باید در این پازل نقش‌آفرینی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس خاطرنشان کرد: ما امروز در زمینه اجرای برنامه‌ها فقط وزیر را می‌بینیم اما این سوال مطرح است که آیا برای اجرایی شدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، سازمان برنامه بودجه، سازمان امور استخدامی و معاون اول رئیس جمهور در راس هرم او را همراهی می‌کنند یا اینکه وزیر فقط برنامه ارائه می‌دهد؟

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می‌شود.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha