۱۰۹ هزار حواله کود شیمیایی برای کشت بهاره در آذربایجان غربی توزیع شد

ارومیه - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال‌ ۱۰۹ هزار حواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در استان جهت مصرف کشت بهاره توزیع شد.

محمود مظلومی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حواله الکترونیکی توزیع کود شیمیایی در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره در خصوص سامانه پایش مواد کودی و لزوم صدور حواله الکترونیک برای تحویل کودهای یارانه‌ای به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی صادر شده است.

وی اظهار کرد: این حواله‌ها برای توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود شیمیایی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها صادر شده است.

 ۱۰۹ هزار حواله کود شیمیایی برای کشت بهاره در آذربایجان غربی توزیع شد

مظلومی با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۹ درصد افزایش در ارائه کود وجود دارد، ادامه داد: ۹۵ عامل توزیع کود شیمیایی در استان و ۲۲ کارگزار در ارومیه نسبت به توزیع کودهای ارایه شده بین کشاورزان اقدام می‌کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود ۹۸ هزار حواله معادل ۲۰ هزار و ۲۷۰ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است، یادآور شد: لازم است هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال کند.

به گفته مظلومی، این امر سبب می‌شود تا از این پس کودهای شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق بگیرد که کشاورز هستند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی باید مراجعه کنند، اضافه کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان به موقع توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha