۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85125360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان ابتلای زنان به تیروئید پنج تا ۱۰ برابر مردان است

کرج – ایرنا- فوق تخصص غدد و متابولیسم بزرگسالان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: طبق بررسی های علمی میزان ابتلای زنان به بیماری تیروئید بین پنج تا ۱۰ برابر مردان تشخیص داده شده است.

دکتر رقیه برجی روز دوشنبه به مناسب روز جهانی تیروئید و هفته مقابله با این بیماری (چهارم تا دهم خرداد ماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری تیروئید نسبت به سایر بیماریهای غدد درون ریز پس از دیابت دومین بیماری شایع در جامعه است .
وی ادامه داد: این بیماری در باروری یا نازایی و سقط جنین تاثیرگذار است که درمان سریع این بیماری پس از شناسایی علائم اولیه ضروری است.
برجی گفت: امروزه بیماری کم کاری تیروئید نسبت به پرکاری آن در جامع شایع تر است که مهمترین راه پیشگیری از این بیماری مصرف غذاهای یددار است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: امروزه استفاده از غذاهای دریایی کمتر در سفره مردم دیده می شود در حالیکه مصرف مناسب این نمک در پیشگیری از بیماری تیروئید موثر است.
وی افزود: خستگی مفرط، ‌ریزش مو، خشکی و خارش پوست، اختلالات قاعدگی، اختلالات ناباروری، کاهش میل جنسی، اختلال در دستگاه گوارش، یبوست، اختلالات خواب، پف دور چشم و افزایش وزن از علائم کم کاری تیروئید به شمار می رود.
این فوق تخصص غدد تاکید کرد: تشخیص به موقع تیروئید به ویژه از دوران نوزادی در درمان و کنترل آن تاثیر گذار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha