رزمناو ژاپنی برای رزمایش دریایی چندملیتی وارد کره جنوبی شد

تهران – ایرنا – به گفته مقامات کره جنوبی، یک کشتی جنگی ژاپنی روز دوشنبه وارد این کشور شد تا این هفته در یک رزمایش دریایی چندملیتی با هدف جلوگیری از قاچاق سلاح های کشتار جمعی (WMD) شرکت کند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از یونهاپ، ناوشکن «هاماگیری» (JS Hamagiri) ژاپن برای شرکت در رزمایش «تلاش شرقی» (Eastern Endeavour ۲۳) از آب های بین المللی جنوب شرقی جزیره ججو کره جنوبی وارد شهر بندری بوسان شد.

بنا به گزارش یونهاپ، کره جنوبی، آمریکا، استرالیا، ژاپن، کانادا و سنگاپور در این رزمایش به رهبری ناوگان دریایی هفتم نیروی دریایی کره جنوبی شرکت خواهند کرد. این رزمایش قرار است یک روز پس از نشست موسوم به ابتکار امنیتی عدم اشاعه در روز سه شنبه برگزار شود.

همانطور که انتظار می رفت، رزمناو نیروی دریایی ژاپن با پرچم موسوم به خورشید طلوع کرده وارد کره جنوبی شد. منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که این تصویر می‌تواند جنجال‌های تاریخی ایجاد کند زیرا این پرچم نمادی از نظامی‌گری گذشته ژاپن تلقی می‌شود.

وزارت دفاع کره جنوبی گفت در مورد استفاده از این پرچم مشکلی وجود ندارد و آن را "اقدام بین المللی مشترک" خواند.

رزمناو ژاپنی برای رزمایش دریایی چندملیتی وارد کره جنوبی شد

کشورهای شرکت کننده همچنین اعلام کردند قصد دارند یک "مرکز هماهنگی چند ملیتی" برای همکاری در اشتراک اطلاعات و سایر رویه های دریایی تشکیل دهند.

یک مقام کره ای مدعی شد این مانور هیچ کشور خاصی را هدف قرار نمی دهد، اما به تقویت تلاش های هماهنگ برای جلوگیری از احتمال گسترش سلاح های کشتار جمعی کره شمالی کمک می کند.

این رزمایش مشترک در مجموع با هفت کشتی و شش هواپیما برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha