محکومیت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کاراکاس از سوی مادورو و داسیلوا

تهران- ایرنا- نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل روز دوشنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در کاخ پلانالتو در برازیلیا برگزار شد، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کاراکاس را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پیپلز دیسپچ، مادورو که برای حضور در اجلاس روسای جمهور آمریکای جنوبی به برزیل سفر کرده است، در جریان این کنفرانس مطبوعاتی، گفت: حاکمان واشنگتن بر علیه ما هر چیزی را که امکان تحریم وجود داشت تحریم کردند اما ما با شجاعت، استوار و با لبخند، مقاومت کردیم زیرا هرگز امیدمان به جامعه‌ و جهانی بهتر را از دست نداده‌ایم.

لولا داسیلوا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: این یک لحظه تاریخی است که رئیس جمهور ونزوئلا پس از هشت سال قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور، به برزیل آمده است.

رئیس جمهور برزیل گفت: ما طرفدار پیوستن ونزوئلا به بلوک اقتصادی بریکس (ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان) هستیم.

دیدار روسای جمهور برزیل و ونزوئلا چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت لولا و مادورو چهارشنبه هفته گذشته سفرای خود را در کشورهای یکدیگر تعیین و برقراری مجدد روابط دو جانبه و دیپلماتیک بین دو کشور همسایه را رسما اعلام کردند.

بر اساس بیانیه‌های دولت‌های این دو کشور، در نشست دوجانبه روسای جمهور برزیل و ونزوئلا بر روی فعال‌سازی مجدد تجارت بین دو کشور، همکاری در مورد مسائل مربوط به آمازون مانند حفاظت از محیط‌زیست و حفاظت از جمعیت‌های بومی، پیشبرد یکپارچگی منطقه‌ای و مسائل مربوط به مرز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری دو کشور تمرکز شد.

هر دو طرف همچنین در این نشست ۲ جانبه، تحریم‌های یکجانبه تحمیل شده از سوی واشنگتن بر ونزوئلا را محکوم کردند.

این دیدار در چارچوب نشست روسای جمهور آمریکای جنوبی به دعوت لولا رئیس جمهور برزیل که امروز (سه‌شنبه) در مقر وزارت خارجه برزیل واقع در کاخ ایتاماراتی برازیلیا برگزار می‌شود، انجام شد.

داسیلوا سران این کشورها را برای برگزاری کنفرانسی یک روزه گرد هم می‌آورد تا در مورد از سرگیری یکپارچگی قاره‌ای گفت‌ وگو کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha