پروازی عاشقانه و سبک‌بال به سوی معبود

بجنورد- ایرنا- پیکر مطهر شهید مرزبان «محمدمهدی احمدی» امروز سه‌شنبه بر دستان مردم شهیدپرور بجنورد تشییع شد و مردم ولایتمدار دیار قومیت‌ها وداع پرشور و جانسوزی با این شهید بزرگوار داشتند.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهید که در فضایی آکنده از عطر شهادت و معنویت همراه بود، از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه از مسجد انقلاب با اجرای زیارت عاشورا آغاز و با احترام نظامی روی دستان مردم شهیدپرور و متدین در میان دودهای برخاسته از عنبر و عود، پرچم جمهوری اسلامی و بیرق‌های رنگین برافراشته بر دست مردم و مداحی تا میدان کارگر بجنورد برگزار شد.

شهدا مردان بی ادعایی هستند که خود را از زنجیرهای اسارت روح رهاندند و از تعلقات دنیوی دل کندند و بر میدان مبارزه حق علیه باطل پا نهادند؛ آری شهدا این گونه اند جان خود را در طَبَق اخلاص گذاشتند تا آشیانه ای ویران نشود.

شهدا دلاورانی هستند که به درک و نگرش عمیقی از زندگی دنیوی رسیدند و به واسطه این نگرش در خون خود غلتیدند تا عزت، شرف و آبروی کشور حفظ شود.

همه بی دعوت آمده بودند؛ به کدامین بهانه رهسپار خیابان ها شده اند آخر با پای خود نیامدند دل آورده اند، آمده اند که تشییع عزیز سفر کرده این دیار که برای حراست از مرزها پر کشیده است هرچه باشکوه تر برگزار کنند.

شور جمعیت در آیین وداع و تشییع با شهدا، یادآور حماسه هشت سال دفاع مقدس بود و خاطرات حضورهای منسجم و یکپارچه مردم، از هر قشر و طیفی را در صحنه های ایثارگری، دفاع و تشییع شهدا در سال های جنگ تحمیلی را زنده کرد.

پروازی عاشقانه و سبک‌بال به سوی معبود

امروز مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان خردسال نیز در این مراسم حضور دارشتند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بال عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانش، سبب سربلندی این کشور شد با تمام وجود در آغوش بگیرند.

کبوتران آسمانی که غیر از آنها کسی توان پرواز در آسمان ها را ندارد، مرغان خوش الحانی بودند که نغمه کبریایی یا حسین (ع) و یا زهرا (س) را سرودند و به دیدار معشوق شتافتند.

مرغ سعادت بر دوش آنها نشست و جوانی خود را فدای دین و میهن کردند و به آگاهی بهشت جاودان را پسندیدند و چه جانانه از خواهش های دل دست شستند.

آری؛ شهیدان عشق حقیقی را معنا کردند و مثل شیر بر دشمن تاختند.

کوچه ها و خیابان های شهرستان بجنورد و مسیر وداع و تشییع از این شهید امروز تصویری از شکوه عاشقانه کربلا و صحنه اشک ها و حسرت مادران داغداری بود که به عشق حسین و ارادت به ساحت این بزرگ مرد نوای دلنشین " راه شهدا ادامه دارد" را می سرودند.

چه بسیار بودند بزرگ مردانی که از جان خود گذشتند تا آزاده باشیم؛ امروز هم این شهید بزرگوار با از خودگذشتگی به آسمان پر کشید و به دیگر شهدای وطن و انقلاب اسلامی پیوست.

پروازی عاشقانه و سبک‌بال به سوی معبود

هر کدام از جمعیت تلاش می‌کردند تا خود را به تابوت این شهید برسانند، اما استقبال و حضور مردم آن قدر زیاد بود که رسیدن به این مهم برای بسیاری از آنها سخت می‌شد.

جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید والامقام اشک ماتم می ریختند نیز از جلوه های خاص و باشکوه این آیین بود.

اینجا عطر بهشت سرمستت می‌کند. بهشتیان گویا به مشایعت آمده اند اما نه، اینجا ملائک به استقبال روح پاک آمده اند، آمده اند تا دست شهید مدافع مرز را بگیرند تا پاک و خالص به دیدار یار ببرند.

چه بسیار مادران و خواهران شهدا با دردست داشتن عکس شهید خود حضور دارند تا به مادر و خواهر این شهید عرض تبریک و تسلیت بگویند تا شاید آرام شود کمی دل آنها که شهیدان خود این راه را انتخاب کرده اند.

هستند؛ میان این خیل جمعیت مادرانی که در انتظار بازگشت یوسفشان آمده اند تا بگویند سلام مرا هم به شیر پسرم برسان و پایان ده به این فراق.

خواهرشهیداحمدی از برادرش می گوید: آخرین بار که دیدمت گفتی که سه روزه بر خواهی گشت، اما حال برگشته ای ببین چه بسیار آمده اند به دیدارت.

محمد مهدی من، برادر خوبم و ای عزیزتر از جانم!

یادت هست روزهای آخر مرخصی چه برادرانه تر از همیشه به حرف هایم گوش می دادی، یادت هست که هرچه می گفتم فقط لبخند می زدی و مهربانانه نگاهم می کردی و یادت هست در آخرین دیدار تنت چه عطری گرفته بود.

پروازی عاشقانه و سبک‌بال به سوی معبود


برادر خوبم، نگفته بودی که چقدر با خدای خودت بی تعارف شده ای و چقدر با ملائک نشست و برخاست داشته ای، نگفته بودی که دعوتنامه فرشته ها به دستت رسیده است و کوله بار سفر بسته ای، نگفته بودی انتظار وصال به معبود بی قرارات کرده است.

برادرم افتخار کشور و سرزمینم چه سبک بال از بین ما پر گشودی شهادت مبارکت باشد.

به گزارش ایرنا، پیکر شهید «محمدمهدی احمدی»، مرزبان شهید خراسان شمالی امروز سه‌شنبه (نهم خردادماه) با حضور اقشار مختلف از مردم ولایتمدار بجنورد، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و مسوولان استانی تشییع و در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، پیکر پاک این شهید والامقام که در درگیری با نیروهای طالبان به شهادت رسید روز گذشته با استقبال اهالی مومن و ولایتمدار وارد بجنورد شد و مردم شهید پرور خراسان شمالی در اداره کل بنیاد شهید استان با این شهید گرانقدر وداع کردند و همچنین جوانان و نوجوانان این دیار بعد از ظهر دیروز در گردهمایی بزرگ دهه هشتادی ها با این شهید تجدید بیعت کردند.

پیکر پاک این شهید مرزبان صبح امروز از محل مسجد انقلاب تا میدان کار تشییع شد و هر کدام از جمعیت تلاش می‌کردند تا خود را به تابوت این شهید برسانند اما استقبال و حضور مردم آن قدر زیاد بود که رسیدن به این مهم برای بسیاری از آنها سخت می‌شد.

حضور جوانان و نوجوانانی که با احساسات و درونی پاک و با شور و عشق حسینی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این شهید بزرگوار اشک ماتم می ریزند از جلوه های خاص این آیین معنوی بود.

پروازی عاشقانه و سبک‌بال به سوی معبود

نماز میت این شهید بزرگوار به امامت حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری برگزار و پیکر مطهرش در قطعه ۲ گلزار شهدای بجنورد به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش «محمدمهدی احمدی»، سرباز وظیفه اهل خراسان شمالی روز شنبه (ششم خردادماه) در درگیری با نیروهای تحت امر طالبان در مرز سیستان و بلوچستان شهید شد.

این سرباز وظیفه اهل روستای "گلی" از توابع شهرستان بجنورد است که در حین حراست از مرزها به شهادت رسید.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha