۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85126665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسه: رفع تنش در کوزوو برای امنیت اروپا حیاتی است

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه فرانسه رفع تنش در شمال کوزوو را به ویژه با توجه به آماده‌باش جنگی ارتش صربستان، برای امنیت اروپا حیاتی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد: پس از آنکه صربستان ارتش خود را در بالاترین سطح آماده باش جنگی قرار داد، ثبات در شمال کوزوو با توجه به اهمیت آن برای امنیت اروپا حیاتی است.

بر اساس گزارش ها، نزدیک به ۲۵ سرباز حافظ صلح ائتلاف نظامی ناتو که از سه تالار شهر در شمال کوزوو دفاع می کردند، روز دوشنبه در درگیری با معترضان صرب مجروح شدند.

گفته می شود الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان قرار است امروز با سفیر فرانسه در این کشور دیدار داشته باشد.

آن کلر لژاندر سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در این خصوص گفت: برای بلگراد و پریشتینا (پایتخت کوزوو) مهمتر از همیشه است که با بازگشت به میز مذاکره با هدف سازش، مسئولیت پذیری خود را در قبال صلح و رفاه شهروندانشان نشان دهند.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم بپذیریم که ثبات منطقه ای با توجه به شرایط حیاتی بین المللی به خطر بیفتد. موضوع امنیت اروپاست.

تنش در روابط صربستان و کوزوو جدیدترین در نوع خود و در پی روی کار آمدن شهرداران آلبانیایی در منطقه اکثریت صرب نشین شمال کوزوو است. انتخاباتی که صرب ها شرکت در آن را تحریم کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha