۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85126738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه سوخت ناکافی کامیونداران طارمی برای فعالیتهای عمرانی

زنجان - ایرنا - در حالی شماری از کامیونداران شهرستان طارم از ناکافی بودن سهمیه گازوییل اختصاص یافته به این خودروها انتقاد می کنند که مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان زنجان تاکید می کند هیچ کاهش سهمیه ای برای گازوییل کامیونداران اعمال نشده است و شارژ این سهمیه ها بر اساس طرح پیمایش انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعدادی از این افراد تاکید می کنند کامیوندارانی که در حوزه طرح های عمرانی فعالیت می کنند با مشکل تامین سوخت مواجه هستند و این امر در ادامه فعالیت آنها اختلال ایجاد کرده است.

یکی از این کامیون داران گفت: با وجود اینکه کارت سوخت داریم اما جایگاهداران از ارایه گازوییل به کامیون های ما که در کارهای عمرانی فعال هستیم و نیاز بیشتری به این سوخت داریم امتناع می کنند.

سهمیه سوخت اختصاص یافته به کامیون ها در کمتر از چهار روز به اتمام می رسد.ابوالفضل حیدری افزود: ماهانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر گازوییل در کارت سوخت کامیونداران شارژ می‌شود که این میزان در کمتر از چهار روز به اتمام می رسد و جایگاهداران نیز از ارایه سوخت آزاد امتناع می کنند.

علی شاهمرادی دیگر کامیون دار فعال در شهرستان طارم نیز گفت: ظرفیت کامیون های ما بالای ۲۰ تن است که با سهمیه داده شده حتی نمی توان به این کامیون ها استارت زد، کسانی که پروانه فعالیت را نیز اخذ کرده اند نمی توانند سوخت مازاد تهیه کنند.

وی اظهار کرد: برای فعالیت در محل کار خود باید روزانه حدود ۲۰ بار فاصله سه کیلومتری را طی کنیم که این میزان سوخت اختصاص یافته بسیار ناکافی است و فعالیت های ما را مختل می کند.

شاهمرادی افزود: فرسوده بودن این ناوگان نیز مزید بر علت شده و میزان مصرف سوخت را بالا برده است که مسوولان باید فکری به حال فعالان در این عرصه بکنند.

سهمیه سوخت ناکافی کامیونداران طارمی برای فعالیتهای عمرانی

دارندگان خودروهای گازوییل سوز اطلاعات خود را در سامانه های مربوطه به روز رسانی کنند

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان نیز با بیان اینکه کاهشی در سهمیه‌ ‌گازوییل خودرهای گازوییل اعمال نشده است گفت: کامیون داران باید اطلاعات خود را در سامانه های مربوطه شهرداری و یا راهداری های استان های خود ثبت کنند.

حمید حبیبی با بیان اینکه سهیمه این خودروها بر اساس طرح پیمایش اختصاص می یابد افزود: کمبود و مشکلی در اختصاص سهمیه‌ها رخ نداده است بلکه بر اساس اطلاعاتی که دارندگان خودروهای گازوییل سوز در سامانه های راهداری و شهرداری به روز رسانی کنند بر اساس پیمایش های انجام شده سهمیه دریافت می کنند.

سامانه پیمایش حدود ۲۰ درصد بیش از نیاز خودروهای گازوییل سوز به آنها سوخت اختصاص می دهد.وی یادآورشد: بر این اساس خودروهای باربری شهری و مسافر بری فعال در درون شهرها اطلاعات خود را در سامانه های شهرداری ثبت و به روز می کنند و بر مبنای آن سهمیه گازوییل دریافت می کنند و خودروهای گازوییل سوز فعال در بیرون شهرها نیز اطلاعات خود را در سامانه مربوطه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت و به روز می کنند و بر اساس طرح پیمایش و بارنامه های صادر شده سوخت مورد نیاز خود را تحویل می گیرند.

حبیبی تاکید کرد: سوخت اختصاص یافته به این خودروها بر اساس طرح پیمایش و صدور بارنامه، علاوه بر تامین نیاز آنها، مازاد بر نیاز نیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پیمایش ۱۵ تا ۲۰ درصد دست بالا گرفته می شود بر همین اساس به یقین کسانیکه بارنامه دریافت می کنند به اندازه کافی گازوییل آنها شارژ می شود و با کمبود سوخت مواجه نمی شوند.

سهمیه سوخت ناکافی کامیونداران طارمی برای فعالیتهای عمرانی

موتورسواران در مسیرهای روستایی بنزین مورد نیاز خود را با گالن های ۲۰ لیتری تهیه می‌کنند

مدیر شرکت نفت منطقه ای زنجان همچنین به تامین سوخت موتورسیکلت هایی که در روستاها ساکن هستند اشاره کرد و گفت: عده ای از دارندگان موتورسیکلت ها نسبت به تامین بنزین مورد نیاز خود با استفاده از گالن ها در جایگاه‌ها انتقاد داشتند.

حمید حبیبی یادآورشد: در جلسه ای که با جایگاه داران داشتیم اطلاع رسانی کردیم که تمام جایگاههایی که در مسیر روستاها از جمله روستاهای طارم، قره پشتلو، گرماب، خدابنده، ماهنشان و ایجرود دراستفاده از کارت سوخت شخصی از الزامات تهیه بنزین موتور سواران روستایی از جایگاهها است. ارتباط با روستاها هستند، می توانند به موتور سواران این روستاها با گالن بنزین تحویل دهند.

وی تاکید کرد: ارایه بنزین با گالن به موتور سواران با رعایت ۲ شرط امکان پذیر است یکی اینکه بنزین را با کارت سوخت شخصی خود بزنند و دیگر اینکه مقدار بنزین دریافتی از ۲۰ لیتر بیشتر نباشد.

حبیبی تاکید کرد: اگر این شرایط رعایت شود هیچ مشکلی در ارایه سوخت به موتور سواران در مسیرهای روستایی وجود ندارد و به تمام جایگاهداران استان اطلاع رسانی لازم انجام شده است و موظف هستند این خدمات را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha