امامزادگان منشاء پیوند جامعه با مرکز نور و پاکی هستند

اراک - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم منشاء پیوند جامعه با مرکز نور و پاکی هستند.

آیت الله" محسن اراکی "روز سه شنبه در آیین بزرگداشت امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع)مشهد میقان برگزار شد، افزود: در طول تاریخ اسلام پیوند با خاندان رسالت از منزلت ویژه‌ای برخوردار بوده و در روایات مختلف همواره به زیارت ایشان تأکید فراوان شده است.

وی افزود:زیارت، نشان دهنده شوق درونی انسان و نشانی از محبت و تعلق خاطر او می باشد. از طرفی با توجه به در درسترس نبودن قبور ائمه(ع) برای برخی افراد و منتسب بودن امامزادگان به اهل بیت (ع) همواره آستان مقدس امامزادگان پذیرای عاشقان خاندان رسالت بوده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما زحمات بسیاری را برای شکل گیری جامعه اسلامی متحمل شده اند تصریح کرد: پایه گذاری فرهنگ عمومی زیارت یکی از عادت هایی است که علمای شیعی برای به ثمر رساندن آن زحمات زیادی را متحمل شده‌اند.

آیت‌الله اراکی به جایگاه والای امامزادگان در میان مردم اشاره کرد و گفت: مردم در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی ،لحظه های شادی و غم به امامزادگان مراجعه می کنند و این اماکن مقدس پیوند اهل بیت (ع)و مردم محسوب می شوند.

آیت الله اراکی بیان کرد: آستان مقدس امامزادگان کانون اصلی معارف دینی و الهی هستند و با توجه به شرایط کنونی جامعه و هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه باورهای دینی و انحراف افکار جوانان، این مکان‌های مقدس نقش بسزایی در تقویت جایگاه فرهنگی ایفا می‌کنند.

وی امامزادگان را خانه انبیاء و اوصیا معرفی کرد و افزود: بعد از گذشت یک‌هزار و ۴۰۰ سال روز به روز پیوند ما با اهل بیت (ع)عمیق تر می‌شود و امامزادگان حلقه پیوند با خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha