۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85126977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راستینه: هرگز درباره استعفای وزیر ورزش صحبتی نکردم

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون ورزش مجلس، اظهاراتی که چندماه قبل به نقل از وی درباره استعفای وزیر ورزش و جوانان مطرح شد را تکذیب کرد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، احمد راستینه درباره حضورش در وزارت ورزش و جوانان و برنامه حمایتی مجلس از برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: ضرورت داشت تا یک‌بار دیگر با کمک دوستان در وزارت ورزش و جوانان درخصوص احکام برنامه هفتم تعامل و همفکری داشته باشیم. در همین راستا طی جلسه‌ای که با مدیران ستادی این وزارتخانه داشتیم، مقرر شد ظرف روزهای آتی نشست‌های مشترک کارشناسی و تخصصی درخصوص برنامه هفتم برگزار شود.

وی افزود: مجلس اصرار دارد احکامی که در بحث برنامه هفتم است، به صورت یک فصل در برنامه هفتم دیده شود و این حق مجموعه ورزش است که احکام در قالب یک فصل در برنامه مجزا دیده شود و ما نیازمند برخی از قوانین برای حمایت از ورزش کشور هستیم.

راستینه با بیان اینکه متاسفانه در بحث ورزش با خلا قانونی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: خلاف دیگر حوزه‌ها که ما تراکم قانون داریم در حوزه ورزش مخصوصا در برنامه هفتم، نیازمند تصویب برخی قوانین هستیم.

عضو فراکسیون ورزش با اشاره به قدم مثبت وزارت ورزش و جوانان در بحث لایحه نظام جامع باشگاه‌داری گفت: این لایحه با کمک مجلس و وزارت ورزش و جوانان در دولت تثبیت شده و به صحن ارسال شد و امیدوارم در دستور قرار بگیرد. به اینگونه تعاملات مجلس و دولت برای هم‌افزایی و کمک به حوزه ورزش نیازمند هستیم که خوشبختانه این بستر فراهم شده و امیدواریم بیش از پیش بتوانیم روابط فی ما بین در دفاع از حقوق ورزشکاران و جوانان عزیزمان قدم برداریم.

راستینه با بیان اینکه اگر بخشی از هزینه‌های بخش درمان در ورزش هزینه شود انقلاب بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از سیصد هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه می‌کنیم، اگر ۱۰ درصد در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کنیم شاهد روزهای خوبی در ورزش خواهیم بود. برای حداقل بودجه‌ها در ورزش دچار مشکل هستیم، از سازمان برنامه بودجه با مدیریت جدید خواهشمندیم پای کار بیایند. خوشبختانه نگاه رییس‌جهمور و معاون اول وی حمایتی است و امیدوارم این هم‌افزایی و تعامل کمک کند تا اتفاقات خوبی در حوزه ورزش شکل گیرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان کمک به وزیر و جامعه ورزش و جوانان است، بیان کرد: اگر جایی نقدی می‌کنیم یا کمکی می‌کنیم بخاطر این است که کارها را بهتر پیش ببریم، به هیچ عنوان مخالفت‌ها و نقدها مربوط به شخص نیست. ما به دنبال اصلاح رویه‌ها هستیم و دوست داریم فدراسیون‌ها پویا و در اوج آمادگی باشند و علاقه‌مندیم تا ورزشکاران کشورمان در المپیک پیش‌رو و در بازی‌های آسیایی هانگژو بهترین نتیجه را کسب کنند. در مجلس حمایت‌ها را نشان دادیم و امسال در بودجه کمک‌های خوبی برای کمیته المپیک، پارالمپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو درنظر گرفتیم.

رئیس کمیته تربیب بدنی مجلس در پاسخ به این سوال که چند ماه قبل اظهار نظری از طرف وی مطرح شده مبنی براینکه وزیر ورزش و جوانان استعفا داده، اظهار داشت: هرکسی این موضوع را مطرح کرده حتما از زبان خودش گفته و من قطعا چنین چیزی نگفتم. تا لحظه‌ای که حمید سجادی در این جایگاه است، با همه ظرفیت به او برای حل مشکلات کمک خواهیم کرد.

راستینه در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات خوب صورت گرفته توسط وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده چون از برنامه قانون مالیات سهم ورزش حذف شده بود به یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل شده و در سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد بنده در صحن مصوب شد و خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان با پیشنهادی که در لایحه ۱۴۰۲ داشت این موضوع را به عنوان احکام دائمی آورد که توسط مجلس مصوب شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس درخصوص احداث یک مرکز قهرمانی در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران و اینکه این مرکز چقدر می‌تواند به قهرمان پروری در کشور کمک کند گفت: شهرکرد با ۲۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا یک بستر بی‌نظیر برای برگزاری اردوهای آمادگی تیم‌های ملی است. بارها چه در دولت فعلی و چه دولت گذشته اعلام کردم که وزارت ورزش و جوانان با ایجاد یک اردوبام ورزشی در بام ایران یک ظرفیت خوب برای آماده‌سازی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ایجاد کند. ما در استان این آمادگی را داریم به وزرات ورزش و جوانان کمک کنیم که بستر شکل‌گیری این اتفاق رخ دهد. در صورت احداث این مرکز آمادگی میزبانی از همه تیم‌های فوتبال و دیگر رشته‌ها را داریم. این منوط به این است که وزارت ورزش و جوانان ایجاد اردوبام ایران به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارتقا ورزش کشور در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha