اختصاص ۱۱۶ میلیارد تومان برای آسفالت معابر روستایی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان در سال جاری برای زیرسازی و آسفالت معابر روستایی استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین "حسین روحانی‌نژاد" روز سه‌شنبه در نشست خبری پایان سفر به خراسان جنوبی افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۲۴ هزار تن سهمیه قیر رایگان در نظر گرفته شده است که در روستاهای استان هزینه می‌شود.

وی همچنین گفت: از مجموع پنج میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط روستایی کشور، تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد یعنی ۵۲ درصد نوسازی شده است و ۴۸ درصد باقیمانده تا افق ۱۴۱۰ به پایان می‌رسد تا جشن ملی نوسازی واحدهای مسکونی در کشور برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن افزود: همچنین بازسازی و بهسازی روستاهای هدف گردشگری در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد که روز گذشته طرح بهسازی روستای هدف گردشگری چنشت در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: بنیاد مسکن یادگار امام راحل است که در چهار دهه گذشته خدمات زیادی ارائه داده و ماموریت‌های زیادی هم از سوی دولت‌های مستقر و مجلس شورای اسلامی به این نهاد محول شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد بیان کرد: همان طور که شهرها طرح جامع شهری دارند، روستاها هم از طرح هادی برخوردار هستند تا تکالیف اراضی و ساخت و ساز در روستاها مشخص شود.

وی افزود: طرح هادی برای تمامی روستاهای ۲۰ خانوار کشور تهیه شده و حتی تهیه طرح هادی در بخشی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به وجود ۴۰ هزار روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور گفت: تاکنون در ۲۲ هزار روستا طرح هادی انجام شده است.

وی بیان کرد: حدود ۶۰ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور سنددار شده و حتی سنددار کردن واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۰ خانوار هم دنبال می‌شود که با این اقدام بنیاد مسکن بسیاری از مشکلات روستاییان حل شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: انجمن خیرین مسکن ساز در سراسر کشور از سال ۱۳۸۳ شکل گرفته و تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در کشور ساخته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به تفاهم ساخت ۶ هزار واحد برای خانواده ۲ معلول و بالاتر با سازمان بهزیستی گفت: تمام این واحدها در سطح کشور ساخته شده که ۱۵۲ واحد آن در استان خراسان جنوبی بوده است، همچنین ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر برای معلولان در سطح کشور در دستور کار است.

وی بیان کرد: ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و ایتام هم در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر ۷۰ هزار واحد برای محرومان در سطح کشور در دست اجرا داریم که پنج هزار و سیصد و بیستمین واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی هم روز گذشته تحویل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد گفت: ما در ساخت مسکن در کنار دولت‌ها قرار داریم، ۴۵۰ هزار مسکن مهر را احداث کردیم.

وی عنوان کرد: ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده گرفتیم و ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد را بپذیرفتیم که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد را شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ساخته می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه افزایش تورم ساخت مسکن را در سطح کشور برای مردم سخت کرده است، عنوان کرد: تورم در چند سال اخیر افزایش یافته که باید مهار شود و اعتبار به پول ملی بدهند و گرنه ما هم در ساخت مسکن محرومان دچار مشکل می‌شویم.

وی عنوان کرد: همچنین بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در بلایای طبیعی را برعهده دارد حال حاضر ۲۳ ستاد بازسازی در کشور مستقر است که تا پایان خرداد، کار ۲۰ ستاد به اتمام می‌رسد و ساخت مسکن در هرمزگان و خوی باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه کار بنیاد مسکن بدون مطالعه و پژوهش انجام نمی‌شود افزود: ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی در بنیاد مسکن داریم که ۷۵ درصد آنان مهندس هستند و این نهاد انقلابی به وسیله کار کردن هزینه‌های خود را تامین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سفر سه روزه خود به خراسان جنوبی افزود: هدف از سفر به این استان فرهنگی با مردم خوب و نیک اندیش، بررسی مجموعه فعالیت‌های بنیاد مسکن از نزدیک است تا حمایت‌ها، برنامه‌ریزی‌ و اقدامات لازم را در این خطه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha