پکن : آمریکا با احترام به حاکمیت چین شرایط گفت و گو دو کشور را فراهم کند

تهران -ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره رد درخواست وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست شانگری سنگاپور گفت : این نشست برای واشنگتن فقط جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارد و مقامات این کشور با احترام به حاکمیت و نگرانی های چین می توانند شرایط گفت و گو را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تامیز، «مائو نینگ» روز سه شنبه(نهم خرداد) در واکنش به هیاهوی رسانه‌های آمریکایی افزود : واشنگتن باید به حاکمیت، امنیت و نگرانی‌های چین احترام بگذارد وموانع موجود در مسیر ارتباط دوجانبه را برطرف کند تا فضا و شرایط لازم را برای گفت‌وگو و ارتباط بین ارتش چین و آمریکا ایجاد شود.

«سونگ ژونگ پینگ» کارشناس نظامی چینی نیز اظهارکرد: روابط نظامی بین چین و ایالات متحده با توجه به تحریکات مستمر آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است.

سفر «ناسی پلوسی» رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و دیدار «تسای اینگ ون» رهبر منطقه ای تایوان با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، فروش تجهیزات نظامی به تایوان، گسترش پایگاه های نظامی در فیلیپین و استرالیا، برنامه ریزی برای استقرار تفنگداران دریایی مسلح به موشک در امتداد جزایر اوکیناوا ژاپن و برگزاری مانورهایی در مقیاس بزرگ بیانگر سیاست خصمانه کاخ سفید در مقابل چین است.

سرهنگ «تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع ملی چین اعلام کرد : ژنرال «لی شانگفو» وزیر دفاع ملی این کشور برای شرکت در بیستمین نشست شانگری از چهارشنبه تا یکشنبه به سنگاپور سفر خواهد کرد و قرار است روز یکشنبه در این نشست سخنرانی کند.

کارشناسان خاطرنشان کردند: حضور لی در نشست شانگری نشان می دهد که ارتش چین مایل است با کشورهای منطقه گفت و گو کند و بطور مشترک ثبات و رفاه آسیا را دنبال کند، برخلاف آمریکا که مشغول کاشت بذر تنش، هرج و مرج و حتی رویارویی در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha