چرخه تشخیص و درمان سرطان در جنوب‌شرق کشور کامل شد

کرمان - ایرنا - مسئولان علوم پزشکی کرمان می گویند چرخه کامل تشخیص و درمان سرطان در منطقه جنوب شرق با تهیه دستگاه توموتراپی در مرکز آموزشی درمانی شفا  کامل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دستگاه توموتراپی با بهره گیری ا ز فناوری پیشرفته و از طریق اشعه درمانی به معالجه تومورها و سلول های سرطانی کمک می کند.

مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از خرداد سال ۹۸ تلاش‌ ها برای اختصاص دستگاه توموتراپی به کرمان انجام شده است گفت: این دستگاه نسل سوم پرتودرمانی در دنیا، آمریکایی و یکی از دستگاه های جدید و به روزترین نسخه دنیاست که یکی از مزایای ویژه آن درمان کودکان مبتلا به سرطان به شمار می رود.

علی جمعه زاده روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن تاکید بر اینکه حدود ۹۵ درصد بیماران مبتلا به سرطان را با استفاده از دستگاه توموتراپی می توان درمان کرد ادامه داد: با ورود این دستگاه به کرمان چرخه درمان سرطان در این استان به طور تقریبی تکمیل شده است.

به گفته وی با تجهیز بیمارستان شفا به این دستگاه، کرمانی‌ها برای درمان سرطان دیگر نیاز به سفر به استان های دیگر ندارند.

مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره مزیت های دستگاه توموتراپی گفت: این دستگاه قبل، حین و بعد از انجام شیمی درمانی یا جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه وجود سی تی اسکن در این دستگاه قابلیت های درمانی آن را افزایش می دهد و تومورهای سرطانی را نیز درمان می کند افزود: مرکز درمانی شفای کرمان ۲۵ سال سابقه پرتودرمانی دارد و جزو قدیمی ترین بخش‌ های پرتودرمانی کشور محسوب می شود.

جمعه زاده با اشاره به مراجعه بیماران سرطانی از استان های مجاور به کرمان گفت: بیمارستان های شفا و افضلی پور روزانه حدود ۱۶۰ بیمار مبتلا به سرطان را پذیرش می کنند که نصب این دستگاه به پذیرش حدود ۱۰۰ بیمار دیگر کمک می کند.

کرمان هفتمین استان بهره مند از دستگاه توموتراپی

میثم موسوی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه کرمان هفتمین دانشگاهی است که از این دستگاه بهره مند شده افزود: بعد از چهار ماه تلاش در مدیریت بودجه توانستیم موافقت وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه جویی ارزی را جلب کنیم لذا این دستگاه هفته گذشته از گمرک بندرعباس ترخیص و اینک در بیمارستان شفا مستقر شده که طی هفته های آینده به بهره برداری می رسد.

وی هزینه خرید دستگاه توموتراپی را سه میلیون یورو اعلام کرد و گفت: تعرفه درمان بیماران با این دستگاه کاملا دولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha