۶۵ واحد مسکونی سیل‌زده در اردبیل تخلیه شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85127604
۶۵ واحد مسکونی سیل‌زده در اردبیل تخلیه شد

اردبیل - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل از تخلیه ۶۵ باب خانه مسکونی در مناطق مختلف از شهرستان‌های این استان به‌دلیل سیل و آبگرفتگی توسط امدادگران هلال احمر خبر داد.

عزیز ارشادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی بارش شدید باران ۶۵ خانوار در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و مشگین‌شهر دچار آبگرفتگی شده و توسط این جمعیت امدادرسانی شدند.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز بارش‌های شدید باران در مناطق مختلف استان اردبیل ۲۸۵ نفر دچار حادثه شدند که شامل ۱۲۲ نفر در شهرستان گرمی ، ۱۵۸ نفر در شهرستان بیله‌سوار و پنج نفر در شهرستان مشگین‌شهر می‌باشد.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ، طبق گزارش دریافتی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق ۱۹ تیم امدادی این جمعیت متشکل از ۷۲ نفر نیروی انسانی و با بکارگیری ۱۸ تیم سیلاب و یک تیم اسکان و تغذیه با ۱۹ دستگاه خودرو امدادی به یاری هموطنان شتافتند.

وی اضافه کرد: در این حادثه امدادگران هلال احمر استان با استفاده از ۲۱ دستگاه موتور پمپ لجن‌کش ضمن تخلیه آب در واحدهای مسکونی ۱۲۶ نفر از حادثه‌دیدگان را نیز به محل ایمن انتقال و اسکان دادند.

ارشادیان با اشاره به این که امدادرسانی به سیل‌زدگان در مناطق مختلف استان هم‌اکنون نیز ادامه دارد ،گفت: بطری آب معدنی ، نان ، بیسکویت ، قاشق و چنگال ، انواع کنسرو ، پتو و موکت بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: نیروهای هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و افزایش ناپایداری‌های محلی از ظهر چهارشنبه (۱۰ خرداد) تا اواخر وقت پنجشنبه (۱۱ خرداد) خبر داد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان بیش از ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha