۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85127670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برآورد درآمد شهرداری اصفهان از محل ساخت و ساز،  ۵۳۰۰ میلیارد تومان است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درآمد امسال شهرداری این کلانشهر از محل ساخت و ساز و ساختمان‌سازی پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

علی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مصوبات و قوانین متعددی برای بهبود وضعیت ساخت و ساز در اصفهان وضع شده و نگاه شهرداری و شورای شهر در این پیوند مثبت است.

وی اضافه کرد: طبق قانون درآمد پایدار، شهرداری‌ها مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تا پایان بهمن سال ۱۴۰۱ باید در نرخ عوارض و دیگر موارد تغییراتی رخ می‌دادند که اصفهان در این زمینه پیشتاز بود و عملکرد خوبی داشت.

صالحی ادامه داد: بر همین مبنا ما نیز در مدت اخیر در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوباتی داشتیم، زیرا به اصطلاح شکسته شدن قفل ساخت و ساز به ویژه در بخش مسکونی، تجاری و دفتر کار، نظر شورای شهر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ای با موضوع پذیرش سوابق موجود تجاری، مالکان مجموعه‌های تجاری که قصد بهسازی و نوسازی واحدهای خود را دارند قادر خواهند بود بدون واریز تعرفه‌های جدید برای این کار اقدام کنند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: این موضوع در حوزه کسب و کارهای خدماتی و بافت فرسوده به خصوص در مجموعه‌های تجاری مرکز شهر، تسهیلگر خواهد بود تا ضمن بهبود وضعیت ساختمان‌های فرسوده و ایمن سازی، کسب و کار و معیشت آنان با چالش روبه رو نشود.

صالحی افزود: قیمت منطقه بندی که از سوی دولت مشخص می شود سال ها افزایش پیدا نکرده و سبب مشکلاتی شده بود و ما نیز کوشیدیم آن را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در مقوله ضریب تغییر عوارض شهرداری نیز۵۰ درصد تخفیف قائل شدیم تا هم آیین نامه اجرا شود و هم بار مالی زیادی بر دوش مردم گذاشته نشود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به کاهش هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی در اصفهان تصریح کرد: بر همین مبنا میانگین رشد قیمت صدور پروانه‌های ساختمانی را پنج تا ۱۰ درصد کاهش دادیم.

صالحی درباره ضرایب تراکم در طبقات ساختمان‌ها نیز اظهارداشت: در این بخش نیز کاهش بالغ بر ۴۰ درصد را رقم زدیم تا کمکی به ساخت و ساز در اصفهان شود.

شهر اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha