۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85128614
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی گیلان کاهش یافت

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85128614
شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی گیلان کاهش یافت

رشت - ایرنا - طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی شهرهای کشور که روز گذشته اعلام شد، تعداد شهرستان‌های آبی کرونایی از ۱۶ به۱۴ شهرستان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس تعداد شهرستان‌ها با رنگ زرد نیز از یک شهرستان به سه مورد افزایش یافت به این ترتیب شهرستان املش و رضوانشهر از رنگ‌بندی آبی کرونایی خارج شدند و به رنگ زرد درآمدند ضمن اینکه شفت همانند هفته گذشته در وضعیت زرد باقی ماند.

این ارزیابی حاکی است، شهرستان‌های املش، رضوانشهر و شفت در رنگ‌بندی زرد و آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودبار، رودسر، سیاهکل، تالش، فومن، صومعه‌سرا، ماسال، لنگرود و لاهیجان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان گیلان قرمز و نارنجی نیستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان درباره آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیج بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری نیستند، اظهار کرد: پس از بیش از ۲ سال از شیوع ویروس بیماری کووید ۱۹ در گیلان برای نخستین بار آمار بیماران بدحال در بیمارستان های استان به صفر رسیده‌است.

وی از مردم خواست تا همچنان توصیه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در اماکن پرازدحام را رعایت کنند.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این مفهوم است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha