مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر : مصمم به فروش کارخانه آرد یاسوج هستیم

یاسوج - ایرنا- مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: این سازمان با توجه به زیان ده بودن کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد مصمم به فروش آن به بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید این کارخانه ۳۰۰ تن در شبانه روز بوده و در زمینی به مساحت یک هکتار در ورودی جاده سروک واقع شده است.اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این کارخانه به ترتیب حدود ۸۰ و ۵۰۰ نفر است.

ظرفیت اسمی کارخانه آرد و نشاسته یاسوج ماهانه ۴۰ هزار تن است در حالی که فاز نخست آن تنها با ۴۵ درصد ظرفیت تولید کار می کند.

«ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: این کارخانه به مدت پنج سال است که زیان ده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کارخانه ای که چند سال زیان ده باشد باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: انقلاب اقتصادی با خصوصی سازی محقق می شود و مشکلات این کارخانه به بیت المال خسارت وارده کرده است که می طلبد تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: چنانچه این کارخانه توسط بخش خصوصی اداره شود باعث رونق استان می شود.

فخاری ابراز کرد: این کارخانه چهار فاز دارد که تنها یک فاز آن فعال است و با خصوصی سازی سه فاز دیگر آن هم راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: چنانچه بتوانیم سرمایه مان را از این کارخانه آزاد کنیم، می توانیم بخش زیادی از مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد را مرتفع سازیم و برای ساخت مسکن آن ها هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: ما وارث ناکارآمدی های دوران قبل هستیم و باید تصمیمات انقلابی برای این کارخانه گرفته شود.

فخاری تاکید کرد: با تغییر رویکرد و تغییر مدیر در کارخانه آرد یاسوج نتواستیم کارخانه را به بهره وری برسانیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد: امروز با حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان تعدادی از فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا گلایه می کردند که عده ای بر اساس رانت وارد این کارخانه شده اند، بعضی وقت‌ها فقط ظاهرمان برای خداست و باطن‌مان به گونه‌ای دیگری است.

وی افزود: تلاش کردیم که کارخانه را به بهره‌وری برسانیم، به همین منظور رویکردها و مدیریت ها را تغییر دادیم، اما متأسفانه اتفاق خاصی نیفتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha