۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85129418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ در مقابل دسانتیس؛ تنها در ۶ ماه کشور را سر و سامان می‌دهم

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با به چالش کشیدن رقیب جمهوری‌خواه خود ران دسانتیس فرماندار فلوریدا مدعی شد که سامان‌دهی کشور تنها به ۶ ماه نیاز دارد و وی این کار انجام می‌دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: ترامپ در کارزار انتخاباتی اش در ایالت ایووا در روز پنجشنبه گفت اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود هر اقدامی را که جو بایدن رئیس جمهوری خلف وی در چهار سال نخست ریاست جمهوری اش انجام داده را تنها در ظرف ۶ ماه به عقب بر می گرداند.

ران دسانتیس رقیب جمهوری‌خواه ترامپ پیشتر مدعی شده بود که بازگرداندن برنامه های بایدن به شرایط قبلی به دو دوره ریاست جمهوری نیاز دارد.

ترامپ گفت: می بینم که دسانتیس می گوید هشت سال فرصت دارد تا برنامه های بایدن را تغییر دهد. هشت سال زمان نیاز هست تا دستورکار بایدن را تغییر و به عقب برگردانیم. بگذارید چیزی به شما بگویم این همان نکته ای است که باید به او رای ندهید.

وی تاکید کرد برای من ۶ ماه کافی است تا این کار را انجام دهم، باید سرعت عمل داشته باشیم.

سفر ترامپ به آیووا یک روز پس از آن انجام می شود که دسانتیس در اولین روز کامل مبارزات انتخاباتی خود در روز چهارشنبه، در این ایالت با چهار توقف حضور داشت.

دسانتیس در هر یک از سخنرانی‌هایش در این ایالت، با ترامپ مخالفت‌هایی داشت؛ اگرچه او هرگز به نام رئیس‌جمهور سابق اشاره نکرد. دسانتیس پیوسته اشاره می کند که احتمالاً دو دوره طول می‌کشد تا اقدامات دولت بایدن به عقب برگردد. اشاره او به تلویحا به ترامپ است که فقط می‌تواند یک دوره دیگر رئیس جمهور باشد.

فرماندار فلوریدا در این ایالت همچنین جهت گیری حزب جمهوری خواه در سال های اخیر را که تحت سلطه ترامپ بوده است، زیر سوال برد.

تعدادی از نامزدهای مورد حمایت ترامپ در رقابت های سنا سال گذشته شکست خوردند. منتقدان ترامپ شکست های حزب جمهوری خواه را ناشی از حمایت او از نامزدهای رده پایین حزب می دانند، اما ترامپ در پاسخ به آنها مدعیست اکثریت قاطع جمهوری خواهان مورد حمایتش در سال ۲۰۲۲ در رقابت های خود پیروز شدند.

ترامپ به رای دهندگان آیووا وعده داده که تعداد نیروها و ماموران گشت مرزی و سازمان مهاجرت و گمرک در مرز جنوبی آمریکا را دوبرابر خواهد کرد.

وی همچنین گفت دیوار مرزی را تکمیل خواهد کرد و افراد چپ گرای بسیار لیبرال و رادیکال در دولت را در ممانعت از ساخت این دیوار مقصر دانست.

ترامپ همچنین قول داد که آمریکا در ۶ ماه آینده از نظر انرژی مستقل خواهد شد و ادعا کرد که تجربه انجام این کار را دارد و پیشنهاد دسانتیس درباره این که این اقدامات به هشت سال زمان نیاز دارد را دلیلی برای رای ندادن به او عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha