۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۱
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85130634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور امسال ۱۰ درصد افزایش یافت
عکس آرشیوی است

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: جذب دانشجو در این دانشگاه نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت ولی شهریه بیشتر نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تقی‌زاده روز شنبه در جمع روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور ارومیه اظهار کرد: برگزاری مجازی و غیر حضوری بودن کلاس‌های دانشگاه یک مزیت برای جذب دانشجو است.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه کارشناسی در راستای مجازی شدن کلاس‌های درس در همه رشته‌ها پیش می‌رویم، افزود: این اقدام باعث جذب و اعتماد بیشتر دانشجویان و یک فرهنگ و نگرشی جدید به آموزش عالی است.

تقی‌زاده اضافه کرد: بودجه عمومی و درآمد امسال این دانشگاه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که صرف پرداخت هزینه‌های جاری و حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه زمانی این دانشگاه‌ بیش از یک میلیون دانشجو داشت، ادامه داد: هم اکنون به رغم رسد تعداد دانشجویان، ۴۰۰ هزار دانشجو شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح کشور داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع ادغام این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: این اقدام غیر کارشناسانه، غیر علمی و ناممکن است.

تقی‌زاده یادآور شد: برخی بدنبال بر چیده شدن دانشگاه پیام نور بودند و تلاش داشتند با ادغام آن را به سمت حذف شدن ببرند اما این ایده غیر عملی و غیر علمی بود البته عملکرد دانشگاه در سطح خوبی قرار دارد و با این اعمال در منافات است.

وی با تاکید بر غیر کارشناسی بودن بحث‌ ادغام ‌تاکید کرد: بحثی که در مورد ادغام از سمت ریاست جمهوری ابلاغ شد بر موضوع حذف نبود بلکه ساماندهی به صورت آمایش درونی است که ما هم موافق این طرح با محوریت توجیه پذیری و عدالت محوری هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha