۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85130656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی مزارع دره شهر بعد چهار ساعت تلاش مهار شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85130656
 آتش سوزی مزارع دره شهر بعد چهار ساعت تلاش مهار شد

ایلام- ایرنا - مدیر جهادکشاورزی شهرستان دره شهر از مهار آتش سوزی گسترده مزارع در این شهرستان پس از حدود چهار ساعت تلاش خبر داد.

علیرضا سلاح ورزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی گسترده ای که در پس چرای مزارع این شهرستان رخ داده بوده با تلاش دستگاه های مختلف و مردم مهار شد.

وی افزود: این آتش سوزی از ساعت ۱۵ امروز شروع شد و مبارزه با مهار آن تاکنون ادامه داشت و سرانجام با کمک مردم و دستگاه های حاضر در منطقه و استفاده از ادواتی چون ماشین های آتش نشانی و تراکتور آتش سوزی بعد از گذشت بیش از چهار ساعت شعله ور بودن مهار شد.

سلاح ورزی ادامه داد: همچنین وجود موانع طبیعی نظیر مناطق کوهستانی و رودخانه نیز در مهار آتش سوزی و جلوگیری از سرایت بیشتر آن بی تاثیر نبود.

وی اضافه کرد: هرچند عمده بیشتر این آتش سوزی ها در پس چرای مزارع رخ داد اما برخی از مزارع گندم که هنوز برداشت نشده اند نیز به علت گسترش آتش‌ طعمه حریق شدند.

مدیر جهادکشاورزی دره شهر یادآور شد: همچنین در طول مسیر حرکت آتش تعدادی از طیور اهلی و پرندگان وحشی و احشام های کشاورزان نیز دچار آتش سوزی شدند که برخی از آنها به ویژه طیور اهلی به علت شدت آتش از بین رفتند.

وی با بیان اینکه پیگیری برای شناسایی عامل یا عاملین این حریق در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد انجام شده ۱۵۰۰ هکتار از پس چرای مزارع و ۲۰ هکتار گندم طعمه حریق شده است.

به‌گزارش ایرنا، امسال باتوجه به تراکم زیاد اراضی مرتعی و زیراشکوب جنگل ها به علت بارندگی های موثر سال آبی جاری (اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد) خطر بروز آتش سوزی بیشتر احساس می شود.

امروز در راستای آمادگی برای جلوگیری یا مهار آتش سوزی قرارگاه روح الله با محوریت سپاه و منابع طبیعی و آبخیزداری استان شروع به کار کرد.

از گسترده ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha