۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85131357
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی (ره) شخصیت جهانی بودند/ ایستادگی در مقابل استکبار

سوریه - ایرنا - کارشناس سوری و تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه گفت: امام خمینی (ره) نه تنها یک شخصیت اسلامی بلکه یک شخصیت ایرانی- اسلامی در سطح جهان و یک مدافع حقوق بشر بودند.

«حسن حسن» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا اظهار داشت: امام خمینی (ره) اولین کسی بود که در مقابل استکبار جهانی ایستاد و برای پرداخت تاوان آن نیز اعلام آمادگی کرد.

این تحلیلگر سیاسی سوریه افزود: همه آنچه را که امروز در تغییرات موازنه قدرت منطقه‌ای و بین المللی مشاهده می‌کنیم، از برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: فرهنگ اراده، عزت، انسانیت، خودباوری، توانایی و ایستادگی در برابر طاغوت نتیجه‌ای است که امروز شاهد آن در منطقه هستیم و میراث انقلاب اسلامی است.

حسن درباره روابط ایران در چهار دهه گذشته گفت: وقتی از «حافظ اسد» رهبر فقید سوریه پرسیدند که چگونه با انقلاب اسلامی کنار خواهی آمد؟ پاسخ داد که «روزی انقلاب اسلامی از همه جوامع عربی حمایت خواهد کرد».

وی ادامه داد: روابط دوجانبه حاکی از دوراندیشی، آینده نگری و نگاه راهبردی رهبران ایران و سوریه است و اوج این روابط، سفر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق بود که باعث تشویش ونگرانی برخی کشورها [ برای از سرگیری روابط با دمشق ] شد.

این کارشناس مسائل راهبردی منطقه تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نتیجه این سفر را بدانیم، باید به دشمنان نگاه کنیم در آن زمان که سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را نگران کرد و به همین دلیل این روابط باید بیشتر تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha