۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85131692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در لاهور و پیشاور برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) به میزبانی خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای «پیشاور و لاهور» و با حضور شخصیت‌های پاکستانی و دوستداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به اهتمام خانه‌های فرهنگ ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب و شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا برگزار شد و شرکت کنندگان ابعاد شخصیتی امام (ره) و نقش ایشان در بیداری امت اسلامی را تشریح کردند.

در شهر لاهور، رهبران احزاب، علمای مذاهب اسلامی و فعالان فرهنگی با حضور در همایشی تحت عنوان «امام خمینی (ره) یک حقیقت جاودان» سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی پایه‌گذار انقلاب اسلامی را به ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت گفته و امام راحل را یک حقیقت جاودان خواندند.

«مهران موحدفر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور اتفاقات تاریخی درجریان انقلاب اسلامی و حیات امام خمینی (ره) را الهام بخش عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است. این حقیقت در باره ائمه علیهم السلام مصداق دارد. وقتی قران می فرماید لقد کان لکم فی رسول الله أسوة حسنة و یا امام حسین فرمودند «لکم فیّ اسوه؛ من برای شما اسوه هستم" پس انسانهای بزرگی مانند امام خمینی هم اسوه هستند و این راه همیشه درخشان و زنده است.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در لاهور و پیشاور برگزار شد

وی افزود: بزرگداشت امام خمینی(ره) و آنچه که در این سی و چهار سال در ۱۴ خرداد اتفاق می افتد گرامیداشت حرکت و مسیر زندگی بنیان گذار انقلاب اسلامی است.

«جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز عدالت اجتماعی را از مهم ترین و اصلی ترین خطوط در مکتب سیاسی امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد:‌ امام خمینی(ره) حقیقت همیشه زنده تاریخ است،که با تکیه بر ایمان و اعتقاد ایدئولوژی حکومت اسلامی را با تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا نهاد و امروز ادامه دهنده این راه رهبر حکیم ‎امام خامنه ای هستند.

وی در ادامه گفت: سردار سلیمانی ها گل های سبد مبانی فکری و پرورش یافتگان مکتب امام خمینی و امام خامنه ای هستند که در مکتب امام حسین ( ع ) درس می‌آموزند و در مکتب امامین مشق می کنند.

«فرید احمد پراچا» معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به آیۀ شریفۀ «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» امام خمینی (ره) را اولی الامر عنوان کرد و گفت: انقلاب ایران برای آزادسازی مردم ستمدیده و مظلوم از رژیمی با فساد اخلاقی بود و ملت های مظلوم جهان باید اندیشه های ایشا را الگوی خود قرار دهند.

وی همچنین توافقات اخیر ایران و عربستان را خوشایند دانست و گفت: بهبودی روابط ایران و عربستان نقش موثری در اتحاد عالم اسلام ایفا می کند.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در لاهور و پیشاور برگزار شد

در مراسم حاشیه بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) مراسم رونمایی کتاب حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سزبیان تحت عنوان «زندگی به سبک روح الله» که اخیرا به زبان اردو ترجمه شده نیز برگزار گردید.

**همایش سالگرد ارتحال امام (ره) در پیشاور

خانه فرهنگ ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان نیز میزبان گردهمایی دوستداران انقلاب اسلامی ایران به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بود.

«اصغر خسروآبادی» سرپرست خانه فرهنگ ایران درپیشاور اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) ازکم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلندالهی و تلاش های صادقانه خویش مسیرتاریخ را دگرگون کرده و سرمنشا تحولات عظیمی در ایران ، منطقه و جهان شده است.‌ایشان نمونه انسانی کامل و شخصیتی جامع است که یکی ازاصیل ترین انقلاب های تاریخ را به پیرزی رساند و نظامی ، بی بدیل را پایه ریزی و رهبری نمود و با تکیه برعنصرآگاهی استقامت و شجاعت، تزلزلی آشکار در ارکان و مبانی تمدن های مادی غرب و شرق بوجود آورد و کنگره های کفر و شرک و نفاق را با انحطاط و تباهی همراه ساخت.

«حسین ملکی» معاون سرکنسولگری ایران در پیشاور نیز گفت: شخصیت امام راحل در مسایل سیاسی، مذهبی و اجتماعی منطقه نیز تاثیر بسزائی داشت. بسیاری از رهبران جهان تحت تاثیر افکار و رفتار سیاسی ایشان متوجه شدند که راه موفقیت و حکومت بر دلها، داشتن زندگی ساده و مردمی است.

وی افزود: امام خمینی امت اسلام را در شناخت اسلام واقعی بیدار نمود. انقلاب اسلامی به رهبری ایشان موجب تحول جهان اسلام و ایجاد و توسعه ره یافت های اسلامی در زندگی و افکار مردم گردیده که می توانیم آن را بیداری اسلامی بنامیم.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) در لاهور و پیشاور برگزار شد



«قبله ایاز» رییس شورای ایدیولوژی اسلامی پاکستان گفت: امام خمینی(ره) به ملت ایران یاد داد چگونه می توان با عزت و سربلندی زندگی کنند. من شخصا به ایران سفر کرده و از توسعه و پیشرفت این ملت آگاه هستم. در عصر حاضر ملت ایران به رهبری امام یک نمونه و الگوی استقلال می باشند. در بسیاری از کشور ها سفر کرده ام اما سیستم منظم ایران را در هیچکدام از کشورهای اروپائی از جمله امریکاو بریتانیا مشاهده نکردم.

وی افزود: ایران با وجود اینکه از ابتدای انقلاب با تحریم ها و جنگ با عراق مواجه بوده توسعه و پبشرفت قابل توجهی را داشته است.

برخی از علمای اهل تسنن در این مراسم نیز با توصیف از امام خمینی(ره) ایشان را رهبر و شخصیت بزرگ قرن توصیف نمود و گفتند: کشور های جهان معترف به استقلال ملت ایران و به رهبری شجاعانه و مدبرانه حضرت امام بوده و جهان معترف به استقلال ملت غیور ایران می باشد.

به گفته آنان: برخی از شخصیت ها تاریخ ساز هستند و امام خمینی(ره) شخصیت تاریخ ساز قرن نوزدهم بود. شرکت در مراسم ارتحال امام باعث افتخار ما است. ما باید از ابعاد شخصیتی امام الگو بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha