۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85132238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ تن کود و سموم شیمیایی قاچاق در پارس‌آباد کشف شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85132238
۱۳ تن کود و سموم شیمیایی قاچاق در پارس‌آباد کشف شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی پارس‌آباد مغان از کشف کود و سموم شیمیایی قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز محمودی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی مقادیر قابل توجهی کود و سموم شیمیایی قاچاق و تاریخ گذشته در انباری در محله "۳۵ هکتاری" شهر پارس‌آباد ماموران پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش‌های دریافتی اطمینان حاصل کردند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های قضایی افزود: با تشکیل تیم عملیاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پارس‌آباد به آدرس این انباری اعزام و موفق شدند در بازرسی‌های به عمل آورده حدود ۱۳ تن کود و سموم شیمیایی قاچاق و تاریخ گذشته را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: ماموران در این عملیات ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلو گرم کود کامل، ۷۹۳ لیتر سموم دفع آفات نباتی و ۴۶۴ کیلوگرم سموم پودری آفات نباتی که خارجی ، غیرقابل استفاده و تاریخ گذشته بود، کشف و ضبط کردند.

سرهنگ محمودی از دستگیری یک نفر در رابطه با کشفیات به دست آمده خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کودها و سموم شیمیایی قاچاق کشف شده را بالغ بر ۴۱ اعلام کردند.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده با دستور قضایی روانه زندان شد، اظهار کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha