۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85132338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح رئیس اداره ورزش دماوند پیرامون سقوط و جان‌باختن پاراگلایدرسوار

دماوند - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص حادثه سقوط و جان باختن پاراگلایدر سوار در ارتفاعات این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، افشین هادی چگینی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: سایت پروازی چنار شرق دماوند به دلیل مسائل مختلف از ابتدای سال گذشته تعطیل بوده و پرواز در آن صورت نمی‌گیرد و خلبانان رشته پراگلایدر در دیگر سایتها پرواز می‌کنند.

وی اضافه کرد: سایت پروازی امامزاده هاشم نیز به دلیل نداشتن تاییدیه و استاندارهای لازم چند سالی است که از لیست سایت های مجاز حذف و کلیه پروازها در آن ممنوع است.

این مسئول افزود: ورزشکار مفقود شده نیز به صورت غیر قانونی و بدون هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط اقدام به پرواز کرده و پس از طی مسافتی به دلایل نامعلوم مفقود شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه اعلام این حادثه کلیه عوامل اجرایی و ستاد بحران شهرستان در منطقه حاضر و به جستجو پرداختند.

وی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان نیز با هماهنگی هیات های کوهنوردی، انجمن‌های ورزشی و موتورسواری خود به کمک نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان رفته و با آنان همکاری داشته، ضمن این که اعضای انجمن ورزشهای هوایی استان تهران و مسئول کمیته ورزش‌های هوایی شهرستان پردیس نیز در این عملیات حضور داشته اند.

چگینی یادآور شد: اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند اعلام می‌دارد کلیه پروازهای هوایی از ۲ منطقه چنار شرق و امام زاده هاشم تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، پیکر بی‌جان پاراگلایدر سوار مفقود شده پس از ۷۲ ساعت عملیات در ارتفاعات روستای یهر دماوند امروز سه شنبه پیدا شد و در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha