۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85132905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر در چهارروستایی گناوه راه‌اندازی شد

گناوه – ایرنا – همزمان با هفته محیط زیست، نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر در روستای چهار روستایی بخش بندر ریگ شهرستان گناوه روز چهارشنبه در آیینی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: در اصل پنجاهم قانون اساسی اشاره مستقیم به وظیفه عمومی همه اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه حفاظت محیط زیست دارد که بیانگر اهمیت موضوع محیط زیست است.

عبدالرحمان مرادزاده افزود: خانه‌های محیط زیست کمک شایانی به مشارکت مردم و مسئولیت‌پذیری آنها در حفاظت از این بخش دارد.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای مدیریت مناسب در این حوزه ، به فرهنگ‌سازی، آموزش و ارتقای سواد محیط زیستی آحاد جامعه و تربیت نسل محیط زیستی نیاز دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سازمان محیط زیست در اواخر سال گذشته به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی قوی بین مردم و مسئولان بود که در این ارتباط ایده ایجاد خانه‌های محیط زیست را در اقصی نقاط کشور برای اجرا در دستور کار خود قرار داد.

مرادزاده گفت: راه‌اندازی خانه محیط زیست هدفی کلان و بلند مدت است که بحث ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست و مردمی‌سازی امور این حوزه است.

نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر در چهارروستایی گناوه راه‌اندازی شد

وی افزود: تقویت رویکرد اجتماعی برپایه مسئولیت های اجتماعی آحاد جامعه، آموزش همگانی مفاهیم، افزایش سواد و تربیت نسل زیست محیطی از اهداف کوتاه مدت راه اندازی این خانه ها است.

مدیرکل  حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: خانه های محیط زیست به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی را مطرح و به گوش مسئولان جهت حل آنها برسانند.

بخشدار بندر ریگ اظهار کرد: مردم روستای چهار روستایی این بخش دارای افراد مستعد، خلاق و مبتکر و دوستدار محیط زیست هستند.

ضرغام محمدی افزود: باتوجه به اینکه این روستا در حوزه محصولات کشاورزی و دامپروری از قطب استان بوشهر به شمار می رود، باید توجه و اهمیت خاصی به مسایل زیست محیطی از جمله اهتمام به کیفیت خاک و آب و هوا داده شود که ایجاد خانه محیط زیست می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی گفت: همه ما به حفاظت و نگهداری از محیط زیست باید پای بند باشیم و فرهنگ آن را از ابتدا در مدارس شروع کنیم.

نخستین خانه محیط زیست استان بوشهر در چهارروستایی گناوه راه‌اندازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: ملاک و معیار راه‌اندازی خانه محیط زیست در روستای چهارروستایی بخاطر حس مسئولیت پذیری و اهتمام و مشارکت مردم آن در مسایل زیست محیطی و اجرای چندین برنامه مختلف این حوزه در طول سال بوده است.

کامبیر عبدالهی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی خانه محیط زیست در روستای چهارروستایی، ۲ خانه دیگر در شهر بندر ریگ و گناوه در برنامه کاری قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی روستای چهار روستایی اظهار کرد: مردم این روستا همواره به مسایل زیست محیطی حساس و مسئولیت پذیر هستند.

عبدالمهدی مرادپور گفت: این روستا در مناسبت‌های مرتبط با محیط زیست، برنامه‌های متعددی با مشارکت مردم در طول سال اجرا می‌کند.

روستای چهار روستایی از توابع بخش بندر ریگ و از روستاهای پرجمعیت شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha