وزیر بهداشت: هزینه های درمان طرح سلامت خانواده مشوق ۹۵ درصدی دارد

تبریز-ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تداوم اجرای طرح سلامت خانواده گفت: مشوق ۹۵ درصدی هزینه های درمان در این طرح پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه هنگام بازدید از مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی شهرستان سراب، اظهار کرد: کسانی که در قالب این طرح خدمات بهداشتی درمانی دریافت می کنند، از مشوق های خاصی در هزینه های خود برخوردار می شوند و امسال طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از محوری ترین طرح های وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی پیگیری می شود.

وی توجه به سلامت فردی و سبک زندگی سالم در طرح سلامت خانواده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در جریان اجرای این طرح برای هر فرد پرونده سلامت ویژه توسط کارشناسان مربوطه به صورت خانه به خانه تهیه و تدوین می شود که این پرونده بر اساس شاخص‌های سلامت فرد تهیه شده و زمانی که فرد نیاز به مراجعه به درمان داشته باشد، باید به پزشک مورد نظر مراجعه کرده و در صورت نیاز به متخصصین ارجاع داده شود.

عین اللهی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح سلامت خانواده در شهرستان آذرشهر، گفت: در حال حاضر طرح سلامت خانواده در این شهرستان آذربایجان شرقی به صورت پایلوت در حال اجراست که امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز آن بتوانیم طرح را در تمام شهرستان‌های استان عملیاتی کنیم.

وی ساخت بیمارستان های جامع در سطح کشور را یکی از برنامه های اولوت دار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خواند و ادامه داد: ساخت بیمارستان جامع از شهر تهران آغاز شده است و در شهر تبریز نیز اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است.

عین اللهی با اشاره به بازدید خود طرح های حوزه سلامت شهرستان سراب، گفت: امروز ار دانشکده سراب و بیمارستان این شهر بازدید داشتیم که خوشبختانه شاهد ارائه خدمات مطلوب با ۲۲۲ تخت بیمارستانی و با حضور پزشکان عمومی و متخصصین در تمامی رشته های فعال در این بیمارستان هستیم.

به گفته وی حدود ۶۰ پزشکان عمومی و متخصص در رشته های مختلف در بیمارستان سراب به مردم خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را ارائه می کنند.

عین اللهی توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم برخوردار کشوزر را ضروری دانست و افزود: نگاه ما در وزارت بهداشت توسعه مراکز درمانی در شهرستان هاست تا کمترین ارجاع به مراکز استان ها صورت بگیرد که در این زمینه در شهرستان سراب با وجود متخصصین امر و دانشکده فعال شاهد فعالیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه درمان هستیم.

وی گفت: دستگاه بسیار پیشرفته "ام. آر. آی" در ۲ ماه گذشته در بیمارستان شهرستان سراب نصب شده است که امیدواریم در ۱.۵ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این دستگاه باشیم.

عین اللهی از ساخت تعداد ۱۸ مرکز جامع سلامت در سراب خبر داد و گفت: این موضوع نشان از توجه ویژه وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به توسعه خدمات نظام سلامت در شهرستان ها دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب دور دوم سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی ، جهت بررسی و پیگیری طرح های مصوب دور اول و نیز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های حوزه بهداشت و سلامت به شهرستان های چارایماق و سراب سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha