۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85135555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

تهران - ایرنا - همزمان با برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای، تعدادی از فیلم های ایرانی در بخش های مختلف این جشنواره و در رقابت با فیلم هایی از کشورهای مختلف به نمایش در می آید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل تارنمای انجمن دوستی ایران و چین، بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای از روز جمعه ۱۹ خرداد ماه جاری آغاز شده و تا روز ۲۷ خرداد ادامه خواهد داشت.

فیلم های ایرانی «علت مرگ: نامعلوم » به کارگردانی علی زرنگار و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، «یک و نیم اسب بخار » به کارگردانی رسول کاهانی و «آزردگان » به کارگردانی مهدی فرد قادری از جمله فیلم های ایرانی هستند که به جشنواره بین المللی شانگهای راه یافته اند.

حضور فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

«علت مرگ: نامعلوم» به کارگردانی «علی زرنگار» در چهار بخش بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای نامزد دریافت چهار جایزه شده است.

«یک و نیم اسب بخار» هم به کارگردانی رسول کاهانی که برای نخستین بار در یک جشنواره بین المللی شرکت می کند، در چهار بخش این جشنواره بین المللی نامزد دریافت جایزه شده است.

فیلم «آزردگان» نیز برای نخستین بار است که در یک جشنواره بین المللی فیلم شرکت می کند.

حضور فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

در کنفرانس خبری فستیوال فیلم شانگهای که یکی از جشنواره‌های رده الف جهان است، اعلام شد امسال هشت هزار و هشتصد فیلم به این فستیوال ارسال شده است و دوازده فیلم برای بخش مسابقه -جام‌طلایی- انتخاب شده است و «آزردگان» در اولین نمایش جهانی خود، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha