۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85136555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ کشته در آتش سوزی‌های گسترده جنگل‌های قزاقستان

تهران - ایرنا - ۱۴ جنگلبان در شرق قزاقستان در آتش سوزی که روز پنجشنبه پس از اصابت صاعقه آغاز شد و همچنان ادامه دارد جان باختند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های محلی، این آتش سوزی بیش از ۶۰ هزار هکتار را در برگرفته است که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در حال اطفای آن هستند.

به گزارش کازینفورم، بیش از ۲۹۰ خودروی وزارت اورژانس، کمیته جنگلداری، سازمان های محلی و وزارت دفاع از ۱۱ ژوئن در حال مبارزه با آتش سوزی در منطقه آبایی قزاقستان هستند. یک بالگرد نیز برای مقابله با آتش فراخوانده شد.

از زمان شروع آتش سوزی بیش از ۱۰۰۰ تن آب بر روی مناطق در حال سوختن ریخته شده است.

کارکنان و وسایل نقلیه بیشتر اعزام شده از اداره اورژانس آلماتی، اداره اورژانس منطقه ای آلماتی، نیروهای نظامی از بخش های اضطراری منطقه کاراگاندا و آلماتی قبلاً به کارهای اطفای حریق پرداخته اند. تیپ های مرکز فوریت های پزشکی در محل حادثه حاضر شده اند.

براساس این گزارش آتش سوزی در قلمرو جنگلداری باتپایف در مساحت اولیه ۳۰۰۰ متر مربع آغاز شد. مساحت اولیه آتش سوزی در حال حاضر از ۶۰۰۰۰ هکتار فراتر رفته است.

۱۴ جنگلبان در آتش سوزی جان باختند. ۳۱۶ نفر از اهالی تخلیه شده اند. دولت و اداره منطقه ای موظف شدند تمام کمک های لازم را به خانواده های قربانیان ارائه کنند.

قاسم ژومارت توکایف سفر رسمی خود به ویتنام را که برای ۱۱ تا ۱۳ ژوئن تعیین شده بود، به دلیل آتش سوزی های گسترده به تعویق انداخت.

وی دولت را موظف کرد برای مقابله با آتش سوزی در منطقه آبایی از تمامی منابع فنی و انسانی موجود برای جلوگیری از گسترش فاجعه و تامین امنیت مردم و اموال آنها استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha