۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85136857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر معلم شهید در زرند تشییع شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85136857
پیکر معلم شهید در زرند تشییع شد

کرمان - ایرنا - پیکر مطهر معلم شهید، حاج فتح الله یزدانی جانباز ۷۰ درصد اهل زرند از توابع استان کرمان روز یکشنبه بر شانه‌های اهالی این شهرستان تشییع شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر این معلم و جانباز شهید با حضور امام جمعه و فرماندار زرند، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی، محلی و مردم شهیدپرور این خطه ساعتی قبل از حسینیه ثارالله تا اداره آموزش و پرورش زرند برگزار و در گلزار شهدای روستای احمدآباد به خاک سپرده شد.

جانباز سرافراز حاج فتح الله یزدانی بیستم خردادماه ۱۴۰۲ در سن ۶۴ سالگی بعد از سال ها تحمل رنج بیماری به همرزمان شهیدش پیوست.

شهید یزدانی چهارم فروردین ۱۳۳۸ در زرند چشم به جهان گشود، در هشت سال دفاع مقدس حضور پرشوری داشت و در ۱۰ عملیات مختلف شرکت کرده تا اینکه در خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی بصره از قسمت پای راست و دست چپ به افتخار جانبازی نائل آمد.

وی همچنین در دی‌ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تیر از قسمت سر مجدد به درجه جانبازی نائل شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در این آیین شهادت معلم جانباز شهید حاج فتح الله یزدانی را به خانواده معزز وی تبریک و تسلیت گفت و افزود: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی ما مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران گرانقدر و خانواده های معظم آنهاست که چنین فرزندانی در دامن پاکشان تربیت شده اند.

حسن عرب رییس بنیاد شهید و ایثارگران زرند نیز گفت: شهید یزدانی باوجود درد شدید ناشی از جراحت هیچگاه لب به اعتراض و شکایت نمی گشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز اخلاص و ولایتمداری را از مهمترین ویژگی‌های بارز شهدا و جانبازان دانست و گفت: این شهید، دویست و سی و پنجمین معلم شهید استان است.

شهرستان زرند در شمال کرمان بیش از ۵۸۰ شهید، هزار و ۸۰۰ جانباز و ۱۲۲ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین بیش از ۱۲ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha