۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85137102
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

یک چهارم تماس‌ شهروندان اصفهانی به مُداخله اورژانس اجتماعی مُنجر شد

اصفهان - ایرنا- کارشناس مسوول حوزه اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: سال گذشته ۱۸ هزار تماس تلفنی توسط شهروندان با اورژانس اجتماعی استان برقرار که حدود یک چهارم این رقم یعنی چهار هزار و ۵۶۶ مورد آن به عملیات مُداخله‌جویانه نیروهای اورژانس سیار مُنجر شد.

افسانه میرزاییان، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در رفع مشکلات مُبتلابه و ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان اظهار کرد: فعالیت اورژنس اجتماعی محدود به زمان و مکان خاصی نیست و هدف آن جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی قبل از صدور دستورات قضایی و انتظامی است.

وی بدون اشاره به آمار تفکیک شده تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۳ بهزیستی، بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی اصفهان را اعلام بروز خشونت‌های خانگی شامل کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و نیز افزایش افکار خودکشی عنوان کرد.

میرزاییان تصریح کرد: آماری از تعداد تماس‌های سالجاری در دست نیست زیرا گزارش‌های مربوطه بصورت سه ماهه اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: اورژانس اجتماعی استان، سال گذشته از بین تماس‌های مردمی دریافت شده ۲ هزار و ۲۶۵ مورد عملیات مداخله‌ را در بحران‌های فردی و خانوادگی پذیرفت که در برخی از آنها و برای حفظ امنیت جانی فرد در معرض خطر سبب اقامت موقت او شد تا پس از مرحله تعیین تکلیفش به کانون خانواده بازگردانده شود.

میرزاییان با بیان اینکه مراکز مداخله در بحران بهزیستی در راستای کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات متناسب با نیاز افراد را ارائه می‌دهد، گفت: این مرکز بصورت رایگان، شبانه‌روزی و همچنین سرپایی و نگهداری موقت به جامعه هدف خود برای مدت ۲۱ روز خدمات لازم را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی اصفهان در ۱۹ شهر استان فعالیت دارد، افزود: ستاد مرکزی اورژانس اجتماعی در خیابان مُصلی اصفهان بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم است و دو مرکز اورژانس اجتماعی سطح سه عاشق‌آباد در ساعت اداری و مرکز اورژانس سطح سه بهارستان نیز به متقاضیان، خدمات ارائه می‌دهند.

کارشناس مسوول حوزه اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: در حال حاضر پنج پایگاه سیار "ون" در سطح شهر اصفهان با داشتن کُد، بلافاصه پس از اخذ تماس مردمی با خط ۱۲۳ واحد سیار، تیم مددکار و روانشناس را به محل اعزام می کنند و اگر موضوع مداخله‌ حاد نباشد در آن ورود پیدا می کنند، در غیر این صورت با تهیه گزارش مددکاری و تماس با قاضی کشیک، دستور لازم برای جداسازی فرد و انتقال او به مرکز اورژانس اجتماعی صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha