پنج طرح توسعه زیرساخت های کشاورزی در باشت ایجاد شد

یاسوج - ایرنا- رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: پنج طرح توسعه زیرساخت های کشاورزی شامل مرمت قنات ها، ایجاد کانال های کشاورزی، جاده های بین مزارع یک سال گذشته تاکنون در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمد انصاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح جاده بین مزارع شوش علیا و مله برفی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: احداث کانال بین مزارع برنج روستاهای فتح،لار و تلچگاه بطول ۴۰۰ متر و اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال،کانال آبرسانی مزارع روستای شاه بهرام بطول ۴۰۰ متر و با بودجه هفت میلیارد ریال و ساخت پل بین مزارع روستای آلکان با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مهمترین زیرساخت های ایجاده شده در این مدت است.

وی تاکید کرد: احداث استخر ذخیره آب باغ های روستای پشت کوه با اعتبار هفت میلیارد ریال و مرمت و بازسازی ۱۲ رشته قنات با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های عمرانی انجام گرفته یک سال گذشته تاکنون در باشت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت ابراز کرد: تقویت زیرساخت های کشاورزی افزون بر رفاه حال بهره داران به افزایش درآمد آنان کمک می کند.

عملیاتی شدن جاده بین مزارع تحقق مطالبه دیرینه

بخشدار بوستان نیز در این خصوص گفت: عملیاتی شدن جاده بین مزارع در روستاهای مله برفی و شوش علیا که از قطب های کشاورزی شهرستان باشت محسوب می شود از مطالبات بر زمین مانده مردم بوده که اکنون عملیاتی شده است .

پنج طرح توسعه زیرساخت های کشاورزی در باشت ایجاد شد

سعید صالحی با اشاره به اینکه روستاهای شوش علیا و مله برفی با در اختیار داشتن ۲ هزار هکتار مزرعه و یکهزار هکتار باغ از مراکز تولید محصولات کشاورزی در شهرستان باشت محسوب می شود عنوان کرد: این زیرساخت که تا یک ماه آینده بهره برداری می شود زمینه رساندن محصولات با کیفیت به بازارهای هدف را فراهم می کند.

بخشدار بوستان عنوان کرد: طرح احداث جاده بین مزارع روستاهای مله برفی و شوش علیا با هفت میلیارد ریال و به طول پنج کیلومتر در حال اجراست.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha