۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85137797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد، گردوخاک و بارش پراکنده برای البرز پیش بینی شد

کرج - ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح زرد گفت: تندباد ، گردوخاک ، بارش پراکند و آذرخش تا پایان هفته جاری برای مناطق مختلف این استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن و با توجه به چینش فشار سطح زمین از امروز دوشنبه تا پنجشنبه وزش باد شدید و لحظه ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقت کیفیت هوا، رگبار پراکنده و رعدوبرق به ویژه ذر ساعات عصر و شب در استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: آسیب به سازه های موقت از جمله داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن درختان، آبگرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن رواناب، بالال آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و در نواحی کوهستانی ریزش سنگ دور از انتظار نیست .

بهاروند احمدی گفت: اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی ، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، پرهیز از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی از مهمترین توصیه ها است.

بارش باران تندری همراه و وزش باد شدید هفته گذشته سبب خساراتی به ابنیه، مسکونی و خدماتی استان البرز شد و در این حوادث حدود ۲۰ نفر مجروح و تعدادی درخت بر روی خودروها سقوط کرد.

خسارت به جاده کرج - چالوس و انسداد این جاده به همراه آسیب دیدگی و نابودی بیش از ۵۰ دستگاه خودرو از جمله خسارات بارش هفته گذشته در البرز به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha