شهیدی که دوباره پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

تهران – ایرنا – در یکماه گذشته سه عملیات ویژه ضدصهیونیستی رژیم تل آویو را به چالش کشیده و ثابت کرده که اسراییل رژیمی پوشالی است که با هر بادی به لرزه در می آید.

به گزارش ایرنا، جنگ پنج روزه اواخر اردیبهشت ماه جنبش جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی که این جنبش با شلیک بیش از یک هزار و ۲۰۰ راکت و موشک، پاسخ تجاوزات رژیم صهیونیستی را داد، هلاکت سه عنصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ایتالیایی و همسر (روسی) مالک یک قایق تفریحی در دریاچه «ماجیوره» در شمال ایتالیا و هلاکت سه نظامی صهیونیست و زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست دیگر درعملیات شهادت طلبانه ۱۳ خرداد یک سرباز مصری در مرز صحرای سینا با سرزمین‌های اشغالی، سه چالش بزرگ امنیتی رژیم صهیونیستی در یکماه اخیر به شمار می‌روند؛ عملیات‌هایی که همگی نشانگر استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین عملیات‌هایی که رژیم صهیونیستی را با چالش شدید امنیتی مواجه کرده، عملیات شهادت طلبانه شنبه گذشته (۱۳ خرداد) یک سرباز مصری در مرزهای مصر با فلسطین اشغالی بود که در اثر آن سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و چهار نظامی دیگر صهیونیست نیز زخمی شدند، عملیاتی که نشان داد که سران تل آویو فقط با گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی طرف نیستند.

"محمد صلاح" سرباز پلیس مرزی مصر در ۱۳ خرداد با برداشتن سلاح کلاشینکف خود به همراه ۶ خشاب فشنگ، از دل موانع مرزی رژیم صهیونیستی با فلسطین اشغالی در صحرای سینا گذشت و با ورود با پایگاه آنها شماری از نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد. وی ابتدا ۲ نظامی صهیونیست را و پس از آن یک نظامی دیگر صهیونیست را به هلاکت رساند. ادامه تیراندازی این سرباز شجاع پلیس مرزی مصر به زخمی شدن تعداد دیگری از افسران و نظامیان هنگ مرزی ارتش رژیم صهیونیستی منجر شد تا آنکه خود او نیز به شهادت رسید. نکته قابل تامل در این عملیات شهادت طلبانه، هلاکت نظامیان صهیونیست بدون لباس بوده که با اعتراض محافل صهیونیستی مواجه شده است؛ بنابر اعلام برخی رسانه‌های صهیونیستی، نظامیان اسراییلی در پایگاه خود در حال اقدامات جنسی بودند که این اتفاق برای آنها روی داد.

این حمله جسورانه موجب شد یکبار دیگر نام شهید «سلیمان خاطر» در رسانه‌های منطقه‌ای زنده شود. رزمنده مصری که در سال ۱۹۸۵ میلادی (۱۳۶۴ شمسی) با شلیک به سمت جاسوسان اسرائیلی که قصد ورود به منطقه ممنوعه نظامی در مرزهای صحرای سینا را داشتند، ۷ نفر از آنها را به هلاکت رساند. بعدها پیکر بی جان او در حالی که به دار آویخته شد بود در زندان پیدا شد.

"محمد صلاح" ۲۲ ساله عامل عملیات ضدصهیونیستی ۱۳ خرداد بود که خود نیز به شهادت رسید و نامش در جهان اسلام به یادگار ثبت و ماندگار شد؛ این سرباز مصری اهل منطقه "عین شمس" مصر و در حال گذراندن آخرین روزهای خدمت سربازی در ارتش این کشور بود که با نفوذ به پایگاه صهیونیست‌ها عملیات شهادت طلبانه خود را انجام داد. رژیم صهیونیستی دو روز پیکر این شهید مصری را نگاه داشت و سپس تحویل ارتش مصر داد.

شهیدی که دوباره پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

این عملیات شهادت طلبانه موجب نگرانی شدیدی در بین نظامیان و مقامات صهیونیستی شد و باعث گردید، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر تماس بگیرد و در این زمینه گفت وگو نماید.

نتانیاهو و السیسی در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری و هماهنگی برای کشف ابهامات این حادثه امنیتی و همچنین تداوم روابط دوجانبه تاکید کردند.

این عملیات موفق و نحوه انجام آن انتقادهای شدید اسرائیلی‌ها از روابط با قاهره را به همراه داشت و در عین حال نتانیاهو از ترس بحرانی شدن روابط با قاهره خواستار سکوت مقامات دولتی و نمایندگان کنیست درباره این اتفاق شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کردند که این تصمیم نتانیاهو پس از آن اتخاذ شده است که شماری از نمایندگان کنست به شدت از مصر انتقاد کردند و نتانیاهو نگران آسیب وارد شدن به روابط تل‌آویو و قاهره است.

علی‌رغم این تلاش نتانیاهو، اما محافل سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی عصبانیت و انتقاد شدید خود از مصر درپی این اتفاق را ابراز کرده‌اند.

این انتقادات به حدی است که برخی از صهیونیست‌ها خواستار بازنگری در روابط اسرائیل با دولت مصر شده و قاهره را مسؤول این درگیری اعلام کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که ملت مصر علی‌رغم امضای توافق صلح میان دو طرف، اما همچنان نسبت به اسرائیلی‌ها نفرت دارند. برخی نیز موفقیت آمیز بودن توافقنامه عادی سازی روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی را زیر سوال برده‌اند.

«آریل کهانا»، تحلیلگر سیاسی اسرائیلی نزدیک به حزب حاکم «لیکود» در این باره گفته که روند صلح میان مصر و اسرائیل که بیش از چهار دهه در جریان است موفق به رسیدن به سطح مردم نشده است.

به گفته وی، با وجود گذشت ۴۵ سال از امضای توافقنامه صلح کمپ دیوید میان دولت‌های انور سادات و مناخیم بگین نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، اما این روابط و صلح میان دو طرف سرد است.

همچنین عاموس یادلین، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل انتقاد شدیدتری را علیه دولت مصر داشته است و در این باره گفته است که ما روابط صلح سردی با مصر داریم، به عقیده من که مصری‌ها با عقیده صلح با ما بزرگ نشده‌اند، بنابراین باید فرض کنیم که هرازگاهی شاهد چنین اقدامات مسلحانه‌ای خواهیم بود.

ضربه منحصر به فرد به وجهه رژیم صهیونیستی

سرلشکر "سمیر فرج" رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی مصر با تمجید از روحیه جنگاوری بالای «محمد صلاح» سرباز ساده هنگ مرزی مصر در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی اعلام کرده که از آغاز جنگ اکتبر (۱۹۷۳) تاکنون، عملیات مرزی «محمد صلاح» علیه نظامیان صهیونیست، بزرگ‌ترین ضربه منحصر به فرد (مصری‌ها) به وجهه تل‌آویو و بی‌سابقه بوده است.

این ژنرال باسابقه ارتش مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسی «آرتی» با تمجید از عملیات دلیرانه اخیر سرباز مرزی مصری علیه نظامیان صهیونیست، این عملیات مرزی را بزرگ‌ترین خدشه (مصری‌ها) بر وجهه این رژیم دانست.

ژنرال و کارشناس راهبردی سابق ارتش مصر با رد ادعاهای سران رژیم صهیونیستی در وارونه جلوه دادن ماجرای هلاکت اخیر سه نظامی صهیونیست در مرز مشترک با مصر، عملیات غرورآفرین سرباز مصری را طی نیم قرن گذشته از تاریخ پرفراز و نشیب جنگ اعراب با «اسرائیل»، بزرگ‌ترین ضربه به وجهه این رژیم (پس از جنگ‌های ضدصهیونیستی ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶) دانست.

این کارشناس باسابقه نظامی مصری با بیان اینکه سران تل‌آویو درصدد تقلیل دادن و تحریف این عملیات دلیرانه فرزند مصر در مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیستی به خاک مصر با تعابیر «درگیری علیه قاچاق مواد مخدر» هستند، در عین حال تاکید کرده که تل‌آویو به دنبال فرافکنی و رهایی از تحلیل روحیه نظامیان خود در جریان دفاع دلیرانه این سرباز ساده مصری با صد گلوله در هلاکت سه نظامی خود است.

ژنرال کهنه کار ارتش مصر تاکید کرده که، حتی اگر روایت صهیونیست‌ها از عملیات نظامی محمد صلاح علیه قاچاقچیان در ورود غیرقانونی به خاک مصر درست باشد، بیانگر این مطلب است که سران رژیم تل آویو با باندهای قاچاق هم دست هستند.

وی تاکید کرده که، «آنچه برای ما مهم می‌باشد این است که فرزندان دلیر ما در مرزها هوشیار می‌باشند و در حراست مرزهای خود هستند و برای آنان اهمیتی در ماهیت عناصر باندهای قاچاق چه وابسته به این رژیم باشند یا نه فرقی نمی‌کند».

در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حقیقت این است که «توافقنامه صلح» با مصر یک توافق خیالی است.

شهیدی که دوباره پوشالی بودن رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

پیام‌های و پیامدهای عملیات ضد صهیونیستی سرباز مصری

یکی از نکات مهم در عملیات شهادت طلبانه سرباز مصری این است که این عملیات پیچیده و برنامه ریزی شده نبوده، اما در عین حال سیستم امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را با چالش بزرگی مواجه کرده است به حدی که نظامیان رژیم صهیونیستی از گردان "باردلاس" طی روزهای اخیر از انجام حضور و خدمت ۱۲ ساعت در مرز مصر خودداری کردند.

وبگاه صهیونیستی "والا" در این باره گزارش داده که نظامیان اسراییل به فرماندهان خود گفته‌اند که نمی‌توانند در شیفت‌های طولانی مدت در مرز مصر خدمت کنند.

نظامیان صهیونیست همچنین به فرماندهان خود گفته‌اند که در شرایط کنونی حاضر به انجام خدمت به مدت طولانی در مرز مصر نیستند و خواستار تغییر فوری این دستورات هستند.

به دنبال سرپیچی نظامیان صهیونیست از خدمت در مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی و ارسال پیام آن به فرماندهی جنوبی ارتش اسراییل، این یگان مجبور شد که مدت زمان نگهبانی در مرز از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت کاهش دهد.

نکته دیگر آنکه عملیات شهادت طلبانه محمد صلاح نشان داد که امضای توافقنامه صلح رژیم صهیونیستی با مصر، معروف به "کمپ دیوید" هیچ گاه تغییری در مواضع ملت مصر به وجود نیاورد. «کمپ دیوید» در اولین ایستگاه، حکم قتل «انور سادات» رییس جمهور وقت مصر به دست «خالد اسلامبولی» بود. پس از آن نیز هیچ گاه مردم مصر با این ارتباط کنار نیامدند و همواره علاوه بر حضور میدانی در کنار ملت فلسطین، با روابط دولت‌های مصر پس از «انور سادات» با رژیم صهیونیستی مخالفت عملی کردند.

مهمترین نشانه این مخالفت را می‌توان در انفجار خط لوله گاز مصر به فلسطین اشغالی مشاهده کرد. این خط لوله با وجود آنکه به شدت محافظت می‌شود، اما تاکنون ده‌ها بار توسط مردم مصر منفجر شده است. به ویژه در دوره بیداری اسلامی پس از سال ۲۰۱۱ میلادی این مسئله به امری روزمره در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی تبدیل شد.

خود صهیونیست‌ها نیز از توافقنامه کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ با مصر و وادی عربه ۱۹۹۴ با اردن، تحت عنوان «صلح سرد» یاد می‌کنند. به این معنی که توافق یاد شده تنها بین دو طرف که حاکمیت سیاسی را در اختیار دارند برقرار شد و ملت‌های منطقه هیچ گاه آن را نپذیرفتند.

عملیات شهادت طلبانه محمد صلاح دوباره نشان داد که نه تنها هنوز این مخالفت در میان ملت مصر زنده است، بلکه آنقدر جدی و اصیل است که سربازان و نظامیان مصری حاضرند برای آن به عنوان یک آرمان، عملیات شهادت طلبانه انجام دهند.

موضوع بعدی، در منگنه بودن رژیم صهیونیستی از چند جناح می‌باشد؛ از شمال حزب الله مقتدر بلای جان صهیونیست‌ها شده، در جنوب گروه‌های مقاومت فلسطین روز به روز قوی‌تر می‌شوند، کرانه باختری به بمب متحرک علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده و در سوریه نیز هزاران رزمنده جبهه مقاومت اسلامی آماده عملیات برق آسا علیه صهیونیست‌ها می‌باشند و این یعنی رژیم صهیونیستی لحظه به لحظه به اضمحلال خود نزدیک می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha