۱۱۵ دانش آموز هرمزگان در جشنواره «نوجوان سالم» برگزیده شدند

بندرعباس - ایرنا - ۱۱۵ نفر از دانش آموزان هرمزگان در دوازدهمین دوره جشنواره دانش آموزی «نوجوان سالم» این استان برگزیده و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم استان هرمزگان در رشته های مختلفی همچون فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، مقاله نویسی، عکاسی، طرح درس نویسی، نقاشی و ایده پردازی برگزارشد و داوران جشنواره ۱۱۵ اثر را از بین بیش از ۲ هزار اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره به عنوان آثار برتر انتخاب کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان عصر دوشنبه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم اگو تجلیل از برگزیدگان گفت: باتوجه به اینکه نسل جوان و نوجوان جامعه در معرض انواع آسیب ها قرار دارند، برگزاری جشنواره نوجوان سالم اقدامی ارزنده در تقویت و حفظ سلامت و کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با این قشر است.

احسان کامرانی بیان کرد: نوجوانان و جوانان دارای قدرت خلاقیت، فکر ابتکار و نوآوری هستند که جشنواره هایی همچون جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم می تواند زمینه ساز بروز استعدادهای آن‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از رفتارهای پرخطر و تقویت بهداشت روان دانش آموزان مقوله مهمی است باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

معاون استاندار هرمزگان در همین خصوص، گفت: افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان برای بهبود عملکرد تحصیلی، غلبه بر ترس، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت خلاقیت و روحیه نوآوری از دستاوردهای مهم جشنواره هایی همچون جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم است.

وی اظهار کرد: گسترش فناوری های روز، توسعه روز افزون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار محاسن بالای آن ها در صورت استفاده نکردن صحیح با آسیب های بسیاری به ویژه برای نوجوانان و جوانان همراه است.

کامرانی خاطرنشان کرد: مدیریت فضای مجازی برای صیانت از سلامت نوجوان و جوانان و تدارک برنامه های شاداب سالم و جذاب و برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای جلوگیری گسترش آسیب های اجتماعی فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره نوجوان سالم در بین نزدیک به ۴۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان آثار ملموسی به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر را درپی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: در کنار مسائل آموزشی توجه به مسائل فرهنگی و پرورشی در بین دانش آموزان نیازمند اهتمام و توجه جدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha