راهیان نور، فرصتی مناسب برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اردوی راهیان نور، یک کار بزرگ فرهنگی و فرصتی مناسب برای آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی راهیان نور شمالغرب کشور، افزود: همه مسئولان در اجرای اردوهای راهیان نور به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی مسولیت دارند و امیدواریم با جدیت به آن نگاه کنند و برای برگزاری مناسب این اردوها پای کار باشند.

وی افزود: راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند نوجوانان و جوانان را به حماسه‌های دفاع مقدس و تاریخ کشور عزیزمان پیوند بزند و میزان آشنایی آنها را با دوران دفاع مقدس افزایش دهد.

رفیعی گفت: برپایی اردوی راهیان نور در شرایط کنونی که با جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، ضروری است تا نوجوانان و جوانان ما با فرهنگ‌ ایثار و شهادت آشنا شوند.

این مسوول افزود: تکلیف همه دستگاه‌ها است که در چنین برنامه‌هایی مشارکت داشته باشند چون جنس این اردوها اثرگذار است و سبک زندگی جدیدی را پیش‌روی افراد باز می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اردوی راهیان نور همچنین فرصتی برای مسئولان امر است تا شرایطی سالم و مناسب را برای افراد به‌ ویژه دانش‌آموزان فراهم کنند و آنها را در فضای مفرح و با نشاط با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازند.

رفیعی با تاکید بر اینکه به برنامه راهیان نور نباید نگاه اداری داشته باشیم، گفت: هرچه در توان داریم باید وارد کار کنیم و بهانه‌گیری در این رابطه مورد قبول نیست.

وی افزود: دستگاه‌ها می‌توانند برای تامین هزینه های اردوها از یک درصد اعتبارات فرهنگی و شاهد استفاده کنند البته تمرکز باید بر روی اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به این اردوها باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha