۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85138964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دست رد اندونزی بر سینه اسراییل / صهیونیست ها را به همایش راه ندادند

تهران – ایرنا – با وجود ادعای برخی منابع صهیونیستی مبنی بر پیشرفت روند عادی سازی روابط با اندونزی، این کشور دست رد بر سینه هیات صهیونیستی زد که قصد داشت در یک همایش بین المللی در شهر بالی شرکت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، رئیس انجمن ماماهای رژیم صهیونیستی دو هفته پیش نامه‌ای از سوی طرف اندونزیایی دریافت کرد که در آن اعلام شده بود، نسبت به حضور این هیأت و در نتیجه برافراشته شدن پرچم رژیم متبوعش در سی و سومین نشست انجمن بین المللی ماماها حساسیت وجود دارد، زیرا استاندار بالی و همسرش در مراسم افتتاحیه آن شرکت خواهند کرد، بنابراین احتمال زیاد تعطیلی کنفرانس وجود دارد.

به گفته «ایتامار آیچنر» خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت، در این نامه از هیأت رژیم صهیونیستی خواسته شده بود که خاک اندونزی را ترک کنند.

عربی ۲۱ در ادامه گزارش خود آورده که طرف اسرائیلی تلاش کرده تا با اعلام درک این معذوریت و قبول پاره‌ای اصلاحات از جمله حذف پرچم از فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی کنفرانس، بتواند در این همایش بین المللی شرکت کند و در این خصوص رایزنی‌های بسیاری نیز از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سفارتش در سنگاپور انجام شد اما به جایی نرسید.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ادامه تشکلی موسوم به «جنبش بین المللی اسلامی» را مسؤول این برخورد دانست و نوشت که اندونزی تسلیم خواسته‌های – به زعم وی – یهودی ستیزانه جنبش بین المللی اسلامی شده و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این رسانه صهیونیستی همچنین این اقدام اندونزی را موجب ایجاد یک سابقه خطرناک و قابل تکرار در این زمینه دانست.

«گیلا زرویو» هماهنگ کننده روابط بین الملل در انجمن ماماهای رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که به این رژیم هشدار داده شده بود که حضور در کنفرانس بین المللی در اندونزی ممکن است موجب مشکلاتی شود، اما توجهی به آن نشد تا اینکه یک ماه پیش و زمان شرکت در بازی‌های ساحلی در بالی، رسماً از این کنفرانس اخراج شد.

به گفته وی، اندونزیایی‌ها برای اخراج هیأت رژیم صهیونیستی راه‌حلی مبتکرانه یافتند تا کار اصلی را پنهان نگاه دارند. آنها تصمیم به لغو مسابقات بسکتبال به منزله تنها رشته ورزشی گرفتند که قرار بود اندونزی در چارچوب مسابقات بین‌المللی در آن شرکت کند. آنها همچنین مسابقات قهرمانی فوتبال ۲۰ ساله‌های جهان را به دلیل میزبانی تیم صهیونیستی، از اندونزی به آرژانتین منتقل کردند.

عربی ۲۱ نوشت: این نخستین بار نیست که رژیم اشغالگر قدس برغم فشارهایی که برای عادی سازی روابط با اندونزی بعنوان یک اولویت وارد می‌کند، با تحریم و بایکوت‌های این چنینی از سوی اندونزیایی‌ها رو به رو می‌شود. تل آویو هرگز پنهان نکرده که عادی سازی روابط با اندونزی در رأس برنامه‌هایش قرار دارد زیرا هم بزرگترین کشور اسلامی و هم از موقعیت ژئوپلیتیکی و منابع طبیعی سرشار برخوردار است.

این روزنامه اضافه کرد: ۷۰ درصد از مردم اندونزی نگاه منفی نسبت به رژیم اشغالگر قدس دارند و از این منظر، این کشور دارنده یکی از منفی ترین نگاه‌ها به این رژیم در قاره آسیا به شمار می‌رود.

عربی ۲۱ افزود که رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با اندونزی، تلاش‌های بسیاری کرده و ادعاهایی در خصوص وجود فرصت‌های فراوان برای همکاری‌های دوجانبه از سوی تل آویو ارائه شده، اما موضع رسمی اندونزی این است که عادی سازی روابط منوط به تأمین استقلال فلسطین است. این کشور همچنین از سال ۲۰۱۸، ورود افراد با گذرنامه رژیم صهیونیستی به خاک خود را ممنوع کرد.

تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با حکومت‌های عربی و اسلامی درحالی صورت می گیرد که این اقدام به شدت توسط ملت‌های این کشورها محکوم شده و به عنوان نمونه جام جهانی قطر آینه تمام نمای خشم مسلمانان و عرب‌ها از رژیم اشغالگر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha