دولت در قالب پوشش بیمه هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیماران نابارور همگی می‌توانند برای درمان این بیماری تحت پوشش بیمه قرار گیرند چون که ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت افزود: در حال حاضر مراکز سطح ۲ ناباروری در شهرستان‌های خوی و میاندوآب ایجاد شده تا چهار مرکز سطح ۲ ناباروری در آذربایجان غربی داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم توجه به درمان بیماری نابارور اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان این بیماری تحت پوشش بیمه است و بیماران با این شرایط می‌توانند مسیر درمانی خود را با دغدغه کمتری طی کنند.

دولت در قالب پوشش بیمه هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
ابراهیمی با اشاره به قوانین جوانی جمعیت ادامه داد: زوج ناباروری که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به بیمه سلامت تحت پوشش قرار بگیرند تا ۹۰ درصد هزینه درمانی آنها را دولت تقبل کند.

وی ضمن خواستار توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع گفت: مراکز درمانی و بهیاران در زمینه اطلاع رسانی این موضوع نقش بسزایی دارند و می‌توانند با راهنمایی کامل این افراد، آنها را در مسیر صحیح درمانی سوق دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه موضوع جمعیت تبدیل به تهدید روز است، یادآور شد: تمام تلاش دولت سیزدهم در راستای ترمیم چاله جمعیتی است و از این رو دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا تکالیف خود از قوانین جوانی جمعیت را اجرا کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اجرای ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت اضافه کرد: در راستای اجرای این ماده قانونی و ایجاد مهدکودک برای فرزندان کوچک کارمندان باید شرایط سنجیده و در صورت نیاز مهدهای کودک جدید در ادارات فراهم شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت گفت: در صورت لزوم، مهدهای کودک برای شیفت‌های شب در مراکز بهداشت و سلامت نیز باید ایجاد شود.

دولت در قالب پوشش بیمه هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
به گزارش ایرنا، طبق اصل ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه دستگاه‌های طبق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه موظفند ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، خدماتی و آموزشی و رفاهی تحت اختیار یا نظارت خود، اقدام به تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha