دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ  ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نیز نپذیرفت

نیویورک – ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای دومین بار در سال جاری میلادی روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه دادگاه میامی حضور یافت تا در خصوص ۳۷ اتهام وارده درباره نگهداری اسناد محرمانه آمریکا محاکمه شود که البته این بار هم اعلام بی گناهی کرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از حضور در دادگاه بازداشت شد و روند پر کردن فرم‌ها برای او و والت نائوتا دستیار وی تکمیل شد.

این جلسه دادگاه پس از حدود یک ساعت به پایان رسید. بر اساس گزارشها، قاضی جاناتان گودمن به ترامپ دستور داده است که با شاهدان مرتبط با پرونده تماس برقرار نکند.

محاکمه ترامپ تقریباً یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که اف.بی.آی بعد از جستجوی محل سکونت ترامپ در اقامتگاهش بیش از ۱۰۰ سند محرمانه کشف کرد.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

ترامپ پیش از محاکمه‌اش ادر حساب اجتماعی خود نوشت که امروز «یکی از غم‌انگیزترین روزها در تاریخ کشور ما» است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد: ما ملتی در حال افول هستیم.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه در دادگاه میامی حاضر شد تا از خود در خصوص اتهامات جنایی وارده دفاع کند. وی متهم به نگهداری غیرقانونی اسناد امنیت ملی آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش و دروغ به مقامات در این خصوص شده است.

خبرنگاران پیش از تشکیل جلسه بدون داشتن تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی وارد ساختمان دادگستری شدند درحالیکه یک قاضی پیش از این، درخواست رسانه‌ها برای دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای این دادگاه را رد کرده بود.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

حامیان ترامپ از صبح امروز در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کرده بودند و تدابیر شدید امنیتی در میامی برقرار شده بود و پلیس خود را برای رویایی با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر آماده کرده بود و بالگردها در آسمان میامی در پرواز بودند.

پلیس میامی پس از اینکه ترامپ از حامیان خود خواست به خیابان‌ها بیایند، به حالت آماده باش درآمده است. رئیس پلیس میامی گفت: ما این مساله را به شدت جدی می‌گیریم و می‌دانیم ممکن است اوضاع بدتر شود.

در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه تعداد کمی از افراد در خارج از دادگاه میامی اجتماع کرده بودند اما تعداد بیشتری از این افراد بیرون از هتل ترامپ که از روز گذشته در آن اقامت داشت، حضور یافتند.

در فضای مجازی پیام‌های مختلفی در حمایت از ترامپ و درخواست از حامیان او برای اعتراض منتشر شده بود. گروه موسوم به پسران مغرور که در حمله به کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱ نقش داشتند نیز از حامیان ترامپ خواسته بودند برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

ترامپ روز یکشنبه نیز در حساب اجتماعی خود موسوم به "سوشیال تروث" خطاب به حامیان خود گفته بود: کشور ما باید اعتراض کند.

با پایان دادگاه امروز، ترامپ از میامی به سمت باشگاه گلف خود در نیوجرسی پرواز کرد.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

رئیس جمهور سابق آمریکا با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود و خروج از کاخ سفید مواجه شده است.

در کیفرخواست دادگاه دونالد ترامپ که روز جمعه منتشر شد، رئیس جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی مواجه شده است.

طبق این کیفرخواست,، علاوه بر نگه داری عمدی اطلاعات محرمانه, رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

والت نائوتا، دستیار ترامپ نیز به این موارد متهم شده است.در کیفرخواست آمده است اسناد محرمانه‌ای که دونالد ترامپ در جعبه‌های خود در محل مار-آ-لاگو نگه داری شامل اطلاعاتی درباره قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی آمریکا و کشورهای خارجی، از جمله برنامه‌های هسته‌ای آمریکا بود.

این کیفرخواست همچنین بیان می‌کند که این اسناد حاوی اطلاعاتی درباره آسیب‌پذیری‌های احتمالی آمریکا و متحدانش در برابر یک حمله نظامی و همچنین برنامه‌هایی برای تلافی احتمالی در پاسخ به یک حمله خارجی است.

بر اساس این کیفرخواست، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین متهم است که اسناد طبقه بندی شده را در دو نوبت به دیگران نشان داده است.

یکی از این موارد، نشستی در سال ۲۰۲۱ در بدمینستر، نیوجرسی بود که ترامپ یک «طرح حمله» که توسط وزارت دفاع آمریکا تهیه شده بود را نشان داد و آن را توصیف کرد.

بر اساس کیفرخواست، ترامپ همچنین در توضیح این اقدام خود گفت: «به عنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم این اطلاعات را از حالت محرمانه خارج کنم» و «اکنون نمی‌توانم این کار را انجام دهم و این اطلاعات همچنان محرمانه است.»

ترامپ همچنین اسنادی را در بدمینستر در اوت یا سپتامبر ۲۰۲۱ به نماینده کمیته اقدام سیاسی خود نشان داد که شامل یک نقشه محرمانه مربوط به یک عملیات نظامی بود.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

همزمان با حضور کاروان ترامپ در مقابل دادگاه میامی، حامیان وی با داشتن کلاه‌های «آمریکا را دوباره بزرگ کن» و در دست داشتن پرچم‌های آمریکا، شعار «میامی از ترامپ حمایت می کند» و «لاتینی‌ها از ترامپ حمایت می کنند» را سر می‌دادند.

فرانسیس سوارز، شهردار میامی به خبرنگاران در بیرون دادگاه گفت که هیچ مشکل امنیتی وجود نداشته است.

دومین دادگاه در سال جاری؛ترامپ اتهامات ۳۷ اتهام خود درباره اسناد محرمانه را نپذیرفت

این دومین حضور ترامپ در دادگاه در ماههای اخیر است. رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا در حالیکه هرگز باور نمی کرد، چهارم آوریل / ۱۵ فروردین به اتهام پنهانکاری و پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره روابطش، در دادگاه منتهن حضور یافت و پس از حدود یک ساعت، با ۳۴ فقره اتهام، از این دادگاه کیفری خارج شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده تا در این باره صحبت نکند.

همچنین شرکت امریکن مدیا متهم است که چند ماه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت به زن دیگری به نام " مک دوگال" مدل سابق نشریه پلی بوی پرداخت کرده تا درباره رابطه اش در سال ۲۰۰۰ با ترامپ با کسی حرفی نزند.

ترامپ به "توطئه غیرقانونی" برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شده است. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است: رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را " ناامید کننده و غم‌انگیز" توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.ترامپ تمامی این ۳۴ فقره اتهام را در دادگاه رد و خود را بی گناه اعلام کرده است.

در پی این دادگاه، نام دونالد ترامپ، در کنار متهمان به قتل و جنایتکاران، به پایگاه داده‌های سوابق جنایی نیویورک اضافه و جزئیات پرونده ترامپ ۷۶ ساله در سیستم واحد دادگاه ایالت نیویورک بارگذاری شده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۱۹ اردیبهشت ماه نیز از سوی هیات منصفه دادگاه فدرال نیویورک در پرونده سوء استفاده جنسی و افترا مقصر شناخته شده و به پرداخت بیش از ۵ میلیون دلار غرامت محکوم شد.هیات منصفه ۹ نفره متشکل از سه زن و شش مرد، پس از سه ساعت گفتگو تصمیم خود را در خصوص این پرونده اعلام کردند و گفتند که جین کارول نویسنده ۷۹ ساله آمریکایی توانسته است ادعای خود در خصوص شکایت از چهل و پنجمین رئیس جمهور (سابق) آمریکا را به دلیل تجاوز جنسی به او در یک فروشگاه در سال ۱۹۹۶ ثابت کند.

هیات منصفه همچنین اظهارات کارول مبنی بر اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ در جریان یک پیام طولانی در حساب اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال به وی افترا زده و او را دروغگو خطاب کرده است، تایید کردند.پنجم اردیبهشت ماه جاری، دادگاهی رسیدگی به اتهامات مدنی خانم "ای. جین کارول" علیه دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا مبنی بر تجاوز ترامپ به وی در دهه ۱۹۹۰ در یک فروشگاه بزرگ در شهر نیویورک را آغاز کرد.

ترامپ ادعاهای این زن را «یک کلاهبرداری»، «فریب» و «دروغ کامل» توصیف کرده بود. این اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا باعث شد کارول از او به دلیل افترا و توهین هم شکایت کند اما ترامپ معتقد است که اظهارات او توهین آمیز نیست و حقیقت را بیان کرده است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha