تشدید تنش بین دار و دسته سوروس و نتانیاهو درباره یک تصویر

تهران-ایرنا- انتشار تصویری از یک وزیر کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در حال بی‌احترامی به معترضان، تنش بین بنیاد سوروس و کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی را تشدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «آمیخای چیکلی» وزیر امور صهیونیست‌های خارج از فلسطین اشغالی، یک لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا موسوم به «جی-استریت» را متهم کرد که عکسی جعلی از وی را در فضای مجازی منتشر کرده است.

لابی جی-استریت عکسی را اخیراً در توئیتر خود منتشر کرده بود که «چیکلی» را در حال مسخره کردن و بی احترامی به معترضان به لایحه تغییرات قضائی نشان می‌داد.

چیکلی، این لابی رژیم صهیونیستی را که روابط نزدیکی با ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دارد متهم کرد که عکس را دستکاری و فتوشاپ کرده است. وی هفته گذشته از نیویورک بازدید و در مراسم جشن سالانه صهیونیست‌های این شهر شرکت کرد.

وزیر امور صهیونیست‌های خارج از فلسطین اشغالی در ابتدا گفته بود که وی در این تصویر، از معترضان خواسته که لبخند بزنند، اما بعداً کلاً منکر آن مطلب شد و آن‌را یک تصویر دستکاری شده اعلام کرد.

وزیر امور صهیونیست‌های خارج از فلسطین اشغالی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» در اینباره گفت: سازمان «جی-استریت» دشمن ما و همان سازمانی است که در سال ۲۰۱۵ از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد. این سازمان همواره صدمه زدن به منافع اسرائیل را دنبال کرده است.

از بنیاد سوروس بیش از این انتظاری نیست

این مقام کابینه نتانیاهو، مؤسس لابی «جی-استریت» یعنی «جورج سورس» را نیز هدف حمله قرار داد و گفت: از سازمانی که سوروس آن‌را با یک میلیون دلار تأسیس کرده، بیش از این هم انتظاری نیست.

در شرایطی که وزیر امور صهیونیست‌های خارج از فلسطین اشغالی، از زمان انتصاب، لابی‌های نزدیک به مخالفان در آمریکا را دشمن خطاب کرده، صهیونیست‌های مقیم آمریکا نیز، دوره وی را بدترین دوره تاریخ این وزارتخانه اعلام کرده‌اند.

«لوگان بیرآف» سخنگوی «جی استریت» در واکنش به مصاحبه «چیکلی» با شبکه تلویزیونی «کان» گفت: اظهارات چیکلی نشان می‌دهد که کابینه کنونی اسرائیل تا چه اندازه در مورد اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریکایی که برنامه‌های راست افراطی و ضد دموکراتیک آنها را رد می‌کنند، نگاه تحقیرآمیزی دارد.

وی افزود: باور اینکه کسی وزیر امور یهودیان (صهیونیست‌های) مقیم خارج باشد و تا این حد توهین آمیز با آنها برخورد کند، سخت است.

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر ائتلاف مخالفان در کنست نیز در واکنش به عکس منتشر شده از «چیکلی» گفته بود: کابینه نتانیاهو از اینکه آبروی ما را در صحنه بین المللی ببرد، ابایی ندارد.

به گزارش ایرنا، روی کارآمدن کابینه تندرو نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی، گسست سیاسی-اجتماعی را در رژیم صهیونیستی افزایش داده و نه تنها فلسطین اشغالی در ماه‌های گذشته کانون ناآرامی بوده، این رژیم بیش از گذشته در میان حتی متحدان آمریکایی و اروپایی منزوی شده است.

در ماه‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز در ماه‌های گذشته شاهد ناآرامی‌های گسترده بوده است و با اینکه مسکوت ماندن لایحه تغییرات قضائی از سوی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی تاحدی آتش ناآرامی‌ها را در سرزمین‌های اشغالی کاهش داده بود، اما تاکید مجدد نتانیاهو برای ازسرگیری مذاکرات در این باره بعد از تصویب بودجه این رژیم، آتش ناآرامی‌ها را بار دیگر در فلسطین اشغالی برافروخت.

در پی شکل‌گیری بحران گسترده سیاسی در درون رژیم صهیونیستی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین ائتلاف حاکم و مخالفان، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که اگر بین آنها توافق نشود، اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.

هرتزوگ تا پیش از این، چندین بار از شکاف و بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی بر سر تصمیمات کابینه نتانیاهو ابراز نگرانی کرده و حتی درباره بروز جنگ داخلی در بین صهیونیست‌ها هشدار داده است.

ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی معتقدند که هدف نتانیاهو تضعیف دستگاه قضائی و جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری است و این اقدامات، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

لایحه تغییرات قضائی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی است که بالاترین مقام قضائی در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

مخالفان نتانیاهو علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضائی، به بودجه کابینه وی نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی‌های نتانیاهو و احزاب تندروی ارتدوکس تنظیم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha