۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85140302
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خانه تاریخی امام خمینی (ره) هویت فرهنگی خمین است

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85140302
خانه تاریخی امام خمینی (ره) هویت فرهنگی خمین است

خمین - ایرنا - معاون فرهنگی، هنری و رسانه موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) گفت: خانه تاریخی امام خمینی (ره) در خمین هویت فرهنگی این شهرستان است و از قابلیت‌های بسیار زیادی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان برخوردار است.

به گزارش ایرنا، امین عارف نیا روز چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری ایجاد سرای فرهنگ، هنر و صنایع دستی بین مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در سالن جلسات بیت تاریخی امام راحل، افزود: بهره‌گیری از فضاهای فرهنگی و مصرف فرهنگی مبنای انعقاد این تفاهم نامه است.

معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) بیان کرد: برخلاف تمام تلاش‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هم اکنون در کشور با فقر فضاهای فرهنگی مواجه هستیم و در برخی شهرها دسترسی به فضاهای فرهنگی استاندارد، با کیفیت و ارائه خدمات به شهروندان محدود است.

عارف نیا اضافه کرد: بهره مندی از فضای خانه تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از دغدغه‌های مؤسسه و مدیران فرهنگی استان است.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خمین در دی ماه سال گذشته گفت: انتظار می‌رود دومین دوره هفته فرهنگی خمین امسال نیز همزمان با سالروز میلاد امام خمینی (ره) برگزار شود.

عارف نیا افزود: هفته فرهنگی خمین فرصت خوبی برای استفاده بهینه از بیت تاریخی امام راحل بود.

معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) ادامه داد: خانه موزه امام (ره) در خمین یکی از خانه موزه‌های با اهمیت در سطح کشور و روایتگر دوران کودکی حضرت امام و روایتگر تحولات سیاسی و اجتماعی قرن گذشته است.

عارف نیا گفت: این خانه زادگاه کسی است که یکی از بزرگترین رهبران معاصر دنیا است و نام ایشان همواره در تاریخ دنیا می‌درخشد.

وی توضیح داد: به منظور توسعه خدمات این خانه موزه و برنامه ریزی برای روایتی جذاب از دوران زندگی امام در این خانه نشست‌های مفصلی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بحث و تبادل نظر شده است.

عارف نیا ادامه داد: فرهنگ، هنر و صنایع دستی کلیدواژه‌های جدا نشدنی هستند و راه اندازی سرای فرهنگ و هنر در خانه موزه امام راحل در توسعه فرهنگی خمین نقش تأثیرگذاری دارد.

معاون فرهنگی، هنری و رسانه مؤسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) ادامه داد: راه اندازی این سرا زمینه اشتغال، استقرار و ارائه خدمات فعالان فرهنگی، هنری و صنایع دستی را فراهم می‌کند.

عارف نیا گفت: درب این سرا به روی شهروندان خمین، علاقمندان و گردشگران باز است.

فرماندار خمین نیز در این آئین گفت: صنایع دستی تلفیقی از هنر، صنعت و خلاقیت است و صنعتی است که به دست هنرمند یک اهل هنر شکل می‌گیرد.

حمید کمانکش ادامه داد: ذوق و خلاقیت در بین مردم شهرستان خمین وجود دارد چراکه صنایع دستی حاصل یک ذهن خلاق است.

وی ادامه داد: زمینه سازی بروز و شکوفایی استعدادهای پنهان صنایع دستی، حمایت از هنرمندان این عرصه و نشر و عرضه صنایع دستی وظیفه مسئولان است.

فرماندار خمین بیت تاریخی امام خمینی (ره) را بزرگترین ظرفیت این شهرستان دانست و گفت: این مکان معنوی بستری برای ترویج فرهنگ امام راحل، منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی در بین نسل جوان است.

کمانکش اظهار کرد: ظرفیت‌های بیت تاریخی امام راحل مغفول مانده بود و هفته فرهنگی خمین نشان داد که می‌توان از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: راه اندازی کتابخانه تخصصی امام خمینی (ره) دربیت تاریخ امام راحل در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: خمین با توجه به ظرفیتی که در هنر صنایع دستی دارد می‌تواند زمنیه بهبود کسب و کار برای هنرمندان این رشته را فراهم کند.

مصطفی مرزبان ادامه داد: راه اندازی سرای فرهنگی، هنری و صنایع دستی در بیت تاریخی امام راحل سومین بازارچه در شهرستان خمین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha