۱۴ طرح علمی تجاری‌سازی در رویداد ملی تا ثریا در بوشهر ارائه شد

بوشهر – ایرنا – رویداد ملی و مساله‌محور تا ثریا با هدف شبکه‌سازی و روان سازی سرمایه‌گذاری در زمینه تقویت تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی با ارائه ۱۴ طرح علمی و تجاری‌سازی شده از یکصد طرح ارسالی استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین رویداد ملی تا ثریا که با تفکر ارائه راهکارهای نوین و دانش بنیان در حوزه زنجیره ارزش استان‌ها و رویکرد حمایت از افراد، تیم‌های نوآور و استارتاپ‌های فعال با هدف حل چالش‌های موجود در زیست بوم علم و فناوری استان روز چهارشنبه با همت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در استان بوشهر برگزار شد.

قائم مقام هلدینگ علم و فناوری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در این مراسم گفت: از سال گذشته رویداد ملی تا ثریا از مشهد مقدس آغاز و امروز این رویداد در بوشهر به عنوان شانزدهمین استان کشور در حال برگزاری است.

مجتبی خرسندی اظهار کرد: رویداد تا ثریا حلقه واسط بین صاحبان علم و ایده و صاحبان صنعت است تا ایده‌های علمی به تجاری‌سازی تبدیل شود.

وی گفت: رویداد ملی تا ثریا به دنبال مساله محوری و پاسخ به مسائل فناورانه استان‌ها از سوی شرکت‌های دانش بنیان، مجموعه‌ها و واحدهای فناور، هسته‌های علمی و تمامی زیست‌بوم علم و فناوری است که می‌تواند پاسخ فناورانه به نظام مسائل و نیازهای فناورانه استان داشته باشند.

۱۴ طرح علمی تجاری سازی در رویداد ملی  تا ثریا  در بوشهر ارائه شد

خرسندی بیان کرد: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به سه ضلع چالش‌آوران، پاسخ دهندگان و شبکه پشتیبانی که برای تامین منابع مالی و اعتباری بسیج شوند نیاز است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند بدون دغدغه وارد فرایند تجاری سازی شده و طرح‌های آنها بتواند به خوبی پاسخ نیازهای فناورانه استان را بدهد.

وی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان طرح در قالب رویداد ملی تا ثریا مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که از این شمار ۲ هزار میلیارد تومان طرح واجد شرایط و پاسخ به نیازهای فناورانه شناخته شد که ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم و بخشی به صورت ظرفیت بازار به کمک این زیست بوم پای کار آورده شد.

به گفته قائم مقام هلدینگ علم و فناوری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج همچنین برای طرح‌های واجد شرایط با حضور تمام دستگاه‌های حاکمیتی بعنوان سرمایه‌گذار و تسهیل‌گر با دبیری این هلدینگ میز مذاکراتی شکل گرفته است..

وی ادامه داد: این مجموعه در سراسر کشور توانست ظرفیت بازار، مالی و اعتباری را برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان رقم بزند.

خرسندی گفت: تلاش می‌شود در سال جاری به صورت تخصصی نسبت به نظام مسائل هر استان و حوزه نیازهایی که از لحاظ شاخص‌های اقتصادی برای آن استان بتواند تولید را افزایش دهد طرح داشته باشیم.

وی تاکیدکرد: رویداد ملی تا ثریا تنها به منزله برگزاری یک همایش نیست بلکه گامی است برای شناسایی شرکت‌هایی که بتوانند در راستای تجاری‌سازی محصولات خود گام بردارند.

به گفته خرسندی تلاش می‌شود در قالب رویداد ملی تا ثریا به واسطه دستگاه‌ها، بسیج و زیست بوم علم و فناوری استان با پذیرش، حمایت، سرمایه‌گذاری و تسهیل‌گری در راستای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و حل مسائل و مشکلات و تحقق اقتصاد دانش بنیان به معنای واقعی گامی اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به ارسال بیش از یکصد طرح از استان بوشهر و پذیرش ۱۴ طرح آن ادامه داد: ارائه این طرح‌ها به منزله این نیست که تا پایان سال طرح جدیدی پذیرش نشود.

قائم مقام هلدینگ علم و فناوری پیشگامان بنیاد تعاون بسیج گفت: دبیرخانه ارزیابی طرح‌ها و معاونت سرمایه گذاری این هلدینگ آمادگی پذیرش طرح‌های فناورانه و دانش بنیان دیگری که بتوانند به نیازهای فناورانه استان پاسخ دهند را دارد و در صورت تائید گام‌های سرمایه‌گذاری و تجاری سازی انجام می‌شود.

وی افزد: طرح‌های ارائه شده بسته به نوع و ظرفیت هر استان باید تعریف شود.

خرسندی با اشاره به اشتغال مستقیم ۹۰ نفر در سال گذشته گفت: انتظار می‌رود امسال با اجرای طرح‌های ارائه شده، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۵۵۰ نفر در کشور فراهم شود.

وی گفت: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری امسال به واسطه سرمایه‌گذاری مستقیم و بسیج منابع مالی، یکهزار میلیارد تومان است.

رویداد ملی و مساله‌محور تا ثریا امروز چهارشنبه با مشارکت استانداری بوشهر، سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، پارک علم و فناوری، مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha