۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85140545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی از حساب بانکی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی کلاهبردارانی خبر داد که با در دست گرفتن سامانه اینترنت بانک فرد از حسابش پول برداشت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی در تشریح این پرونده گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه بیان کرد که فرد ناشناس در تماس تلفنی گفته، با توجه به اینکه کارت بانکی شما فاقد هرگونه تخلف بوده است، برنده جایزه صد میلیون ریالی شده‌اید.

وی به نقل از شاکی پرونده اظهار داشت: شاکی، شماره حساب خود را به فرد ناشناس داده و قرار شده بود نامبرده مبلغ مذکور را به حسابش واریز کند که کدهایی به تلفن همراه ارسال شده و مالباخته نیز این کدها را برای کلاهبردار خوانده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی افزود: این فرد مدتی بعد متوجه برداشت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از حساب بانکی خود می‌شود لذا ضمن طرح شکایت، خواهان رسیدگی به موضوع شد.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات تخصصی و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، افراد کلاهبردار را شامل ۲ نفر که خارج از استان زندگی می‌کردند، شناسایی کردند.

سرهنگ الوانی بیان کرد: با تلاش ماموران پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضایی مبلغ ۸۶ میلیون تومان به حساب شاکی برگشت داده شد و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی از اعتماد بی جا به افراد ناشناس خودداری کنند افزود: همچنین از در اختیار قرار دادن پیامک‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی به افراد ناشناس خودداری شود زیرا این امکان را برای مجرمان سایبری مهیا می‌کند تا حساب بانکی افراد را خالی کنند.

این مقام انتظامی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

وی افزود: همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha