بیش از ۶ هزار مربی فرهنگی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان آموزش مربیان فرهنگی در دستور کار و در سه مرحله در حال برگزاری است، گفت: بیش از ۶ هزار نفر که عمدتا از طرف هیات‌های ورزشی معرفی شدند در این دوره‌ها شرکت کردند.

حجت الاسلام علی احدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مربیان فرهنگی، ورزشکار بودن آنهاست، در مرحله دوم حدود یک هزار نفر در دوره تکمیلی در پنج منطقه کشور به میزبانی استان‌های قم، آذربایجان‌غربی، فارس، زنجان و خراسان رضوی آموزش می‌بینند.

وی اظهار کرد: پس از این مرحله، حدود ۷۰۰ نفر برای دوره نهایی انتخاب می‌شوند تا در شهر مشهد مقدس دوره نهایی برگزار سپس کارت مربیگری فرهنگی برای آنها صادر شود.

حجت‌الاسلام احدی ادامه داد: مهم‌ترین بخش‌های اجرایی مربیان فرهنگی و پیش نیاز دریافت مدرک مربیگری و یا تاسیس باشگاه‌های ورزشی، گذراندن یک دوره چهار ساعته آموزش فرهنگی است که این دوره‌ها توسط مربیان منتخب تدریس خواهد شد.

به گفته وی، نگاه ویژه‌ای به اهمیت موضوعات فرهنگی در حوزه ورزش داریم و با جدیت در حال اجرای آن و فرهنگی کردن ورزش هستیم.

وی یادآور شد: امروزه ورزش به بخش‌های مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، جامعه و شهرت پیوند خورده و اهمیت پیوست فرهنگی در حوزه‌های مختلف آن از جمله هواداری، اعزام تیم‌ها و محیط‌های ورزشی دو چندان شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تمجید از میزبانی آذربایجان‌غربی و شرایط خوب و قابل قبول حوزه ورزش و فرهنگی استان اضافه کرد: با توجه به برگزاری با کیفیت دوره نخست و شرایط کنونی استان، میزبانی دوره دوم و منطقه‌ای نیز به ارومیه واگذار شد و انتظار داریم شاهد تداوم این دوره‌ها و رشد ورزش در این استان باشیم.

به گزارش ایرنا، دوره تکمیلی تربیت مربی فرهنگی منطقه‌ای استان‌های شمالغرب کشور طی ۲ روز به میزبانی شهر ارومیه برگزار می‌شود، در این دوره نفرات منتخب مرحله نخست از استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور حضور دارند و زیر نظر مربیان کشوری در زمینه روان‌شناسی ورزش، سواد رسانه و اخلاق حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha