۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85140716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت پاکستان از سرمایه‌گذاران ایرانی برای مشارکت در توسعه مناطق ویژه اقتصادی

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر سرمایه‌گذاری پاکستان از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه مناطق ویژه اقتصادی در آن کشور دعوت کرد و گفت که پاکستان مصمم به ایجاد محیط سازگار برای شرکای خارجی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «چودری سالک حسین» در اسلام‌آباد میزبان هیات اقتصادی-بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی فکری» معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی بود.

در این دیدار «نبی شیرازی» معاون سفارت ایران در پاکستان و برخی از مسوولان کمیته سرمایه‌گذاری پاکستان نیز حضور داشتند.

این دیدار با هدف بررسی آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی و همچنین بررسی دستور کار سومین کمیته مشترک سرمایه‌گذاری که قرار است فردا در اسلام‌آباد برگزار شود، صورت گرفت.

دعوت پاکستان از سرمایه‌گذاران ایرانی برای مشارکت در توسعه مناطق ویژه اقتصادی

دو نشست قبلی کمیته مشترک سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان در تابستان سال ۲۰۲۱ و زمستان ۲۰۲۲ به طور مجازی برگزار شد و سومین نشست آن با حضور معاون وزیر دارایی ایران فردا برگزار خواهد شد.

در دیدار امروز موضوعات مربوط به همکاری های سرمایه گذاری مشترک ایران-پاکستان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. طرفین همچنین در مورد موارد دستور کار پیشنهادی طرف ایرانی با حضور همه ذی‌نفعان طرف پاکستانی بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف توافق کردند که اقدامات لازم برای امضای معاهده سرمایه گذاری دوجانبه ایران و پاکستان (BIT) را انجام دهند و همزمان مذاکرات بر سر پیش نویس آن نیز ادامه دارد.

دعوت پاکستان از سرمایه‌گذاران ایرانی برای مشارکت در توسعه مناطق ویژه اقتصادی

وزیر سرمایه‌گذاری پاکستان گفت که در چارچوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC)، پاکستان در حال توسعه ۹ منطقه ویژه اقتصادی (SEZ) است و توسعه سریع چهار منطقه از این ۹ منطقه در حال انجام است تا یک محیط تجاری مساعد برای سرمایه‌گذاران و همچنین شرکت‌های خارجی فراهم شود.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه‌های اقتصادی به طور یکسان و بدون هیچ گونه تبعیضی در اختیار همه سرمایه‌گذاران از سراسر جهان است، گفت: پاکستان سرمایه‌گذاران ایرانی را تشویق می‌کند که از فرصت‌های ارائه شده توسط مناطق ویژه اقتصادی با مشارکت به عنوان توسعه‌دهنده یا شرکت‌های منطقه‌ای استفاده کنند.

فکری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس هیات ایرانی نیز با طرف پاکستانی پیرامون سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های تولید کود اوره، حوزه فناوری، بهره‌برداری از پارک‌های علم و فناوری، صادرات و واردات همکاری در حوزه دریا گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، معاون وزیر اقتصاد و اعضای هیات ایرانی قرار است فردا ضمن شرکت در سومین نشست کمیته مشترک سرمایه‌گذاری با مسوولان وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع و وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیدار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha