۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85140887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها با بکارگیری ظرفیت طنز نشاط را به جامعه تزریق کنند

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه ها با نگاه طنز فاخر و کمیک اما انتقادی فضای نشاط و امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی هوشمند روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: حال کنونی جامعه ما به نشاط و امید نیاز دارد و تحقق این هدف با نگاه طنازنه رسانه ها امکان پذیر است.

وی به رسانه ها توصیه کرد: در انتشار مطالب خود اعم از طنز، جدی یا انتقادی اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و نگاه غرض ورزانه و شخصی به مسائل، افراد، ادارات و جناح های فکری نداشته باشند و مطالب خود را با رعایت احترام بیان کنند.

هوشمند ادامه داد: به فرموده‌ مقام معظم رهبری جامعه‌ ما نیازمند ایمان و امید است و سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مسائل، فضای جامعه را مخرب و ملتهب می کند و رسانه ها باید نقاط قوت و مثبت را برجسته و نقاط ضعف و موارد منفی را به صورت منطقی و علمی همراه با ارائه راهکار عملیاتی نقد کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های استان ایلام از نظر کیفیت مطالب و انتشار محتوا در کشور سرآمد هستند، افزود: افراد حاضر در رسانه های جمعی استان صاحب دانش، سواد و سلامت نفس هستند که باید پاکیزه نویسی اخلاقی را بیش از پیش مدنظر داشته باشند و دغدغه های جامعه را با نگاه چالشی علمی بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: در استان ایلام بیش از ۲۰۰ رسانه جمعی مکتوب و برخط، ۹۰ موسسه فرهنگی هنری، ۳۰ موسسه قرآنی، ۳۷۰ کانون مساجد و ۲۶ آموزشگاه هنری دارای مجوز وجود دارد که تمام اینها از فیلترهای ارشاد عبور کرده اند و مجوز فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، در این نشست صاحبان رسانه های استان به بیان دغدغه ها و چالش های خود در موضوعات مختلف پرداختند.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha