سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سهم استان مرکزی از طرح جهش تعاونی است

ساوه - ایرنا - معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در طرح مسکن جهش در قالب ساخت به صورت شرکت های تعاونی سهم سه هزار و ۵۰۰ واحدی دارد که به زودی ثبت نام گروهی در شهرستان های مختلف آغاز می شود.

«بهزاد علمدار» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهم سه هزار و ۵۰۰ واحدی استان از این طرح ویژه سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای تامین مسکن در استان به ویژه شهرستان های ساوه و زرندیه، افراد متقاضی استفاده از طرح مسکن جهش (کارمندان و کارگران) می توانند با دارا بودن شرایط لازم از مزایای این طرح ملی بهره مند شوند.

وی افزود: نداشتن مسکن یا زمین کاربری مسکونی ، عدم استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین یا واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی از جمله شرایط بهره مندی از این طرح است.

علمدار تاکید کرد: یکی از تفاوت هایی که این طرح با طرح مسکن مهر دارد، ظام‌مند و هدفمند شدن تعاونی‌هاست؛ زیرا به صورت صنف کارمندی یا کارگری با حداقل ۳۰ و حداکثر ۲۰۰ نفر ثبت می‌شود.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی متقاضیان واجد شرایط می توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه و نسبت به ثبت تعاونی های جهش مسکن اقدام کنند.

وی افزود : حمایت و کمک کارفرمایان شرکت های بزرگ تولیدی تعاونی و خصوصی فعال در استان در سرمایه گذاری و تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز برای تامین مسکن کارگری می تواند در نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد این شرکت ها در شهرستان های (ساوه و زرندیه) بسیار راهگشا و ماندگار باشد.

به گزارش ایرنا، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق برنامه های دولت سیزدهم تعاونی‌های مسکن‌ جهش را با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه جامعه کارگری، کارمندی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکیل می دهد.

همچنین هم اکنون به همت دولت سیزدهم طرح های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود ۱۵۱ هزار نفر برای برخورداری از سهمیه ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شده‌اند.

در این طرح در استان برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد تامین زمین و ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و یک‌هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل واحد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha