جهاد تبیین ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه است

زاهدان- ایرنا- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: "جهاد تبیین" یعنی باید روحیه ایمان و امید را در جامعه تزریق و فردایی روشن پیش روی ملت قهرمان ایران ترسیم کنیم.‏

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه واژه «جهاد» در معارف اسلامی به‌عنوان عملی مقدس به‌حساب می‌آید که در مواقع حساس و موردنیاز توانسته جامعه اسلامی را از بن‌بست‌ها و خطرات رهایی ببخشد، اظهارکرد: جهاد حرکتی ارزشمند است که خداوند نیز جزای خیری برای مجاهدین و جهاد کنندگان در راه خود وعده داده است.

وی افزود: جهاد در راه خدا می‌تواند در هر زمینه و موضوعی باشد که بنا به شرایط جامعه اسلامی باید در راستای آن اهتمام ویژه ورزیده شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از فرامین مهم رهبر معظم انقلاب فرمان "جهاد تبیین" در راستای ایجاد امید در جامعه است، ادامه داد: همه ما در قبال این فرمان مسوول هستیم و باید تکلیف شرعی خود را برای آن انجام دهیم.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم در راستای جهاد تبیین قدم برداریم باید ابتدا معنای تبیین را بهتر بشناسیم؛ تبیین به معنای روشنگری و بیان حقیقت و واقعیت است.

سردار شفائی تصریح کرد: در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماحصل تبیین گسترده و عمیقی است که توسط حضرت امام خمینی (ره) برای بیان حقایق کشور و اسلام صورت گرفت، افزود: اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون جهاد تبیین و حضور مردم ممکن نیست.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دشمنان برای مقابله و ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می‌کنند و تلاش دارند تا جامعه ایرانی بویژه قشر جوان و نوجوان را نسبت به آینده ناامید کنند، از این‌حیث باید بدانیم که نه‌ تنها بیان ما بلکه تمام عملکرد ما می‌تواند اقدامی در راستای جهاد تبیین باشد.

وی با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، اظهارداشت: امروز یکی از تکالیف ما در راستای استمرار حرکت انقلاب اسلامی جهاد تبیین است، یعنی باید روحیه ایمان و امید را در جامعه تزریق و فردایی روشن پیش روی ملت قهرمان ایران را ترسیم کنیم.‏

سردار شفائی بیان کرد: همگان در قبال این تکلیف مهم مسوول بوده و باید با بصیرت و معرفتی که نسبت به انقلاب اسلامی داریم نسبت به فرمان جهاد واقعی تبیین اقدام کنیم در این زمینه اقدامات مسوولان کشور، موفقیت‌های علمی، امنیتی و دفاعی، اقدامات گروه‌های جهادی و هر قدمی که در راستای تزریق روحیه امید در کشور برداشته شود می‌تواند حرکتی در مسیر جهاد تبیین باشد.

وی تأکید کرد: جهاد تبیین مهمترین راهبرد ما در مقابله با برنامه‌های دشمنان برای ایجاد ناامیدی و نارضایتی در جامعه است که اگر همه ما با معرفت درست و شناخت نسبت به این مساله، مسوولانه اقدام کنیم؛ می‌توانیم همچون گذشته دشمنان را به عقب برانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha