اپسد از تشکیل مرکز منطقه‌ای پایش گرد و غبار حمایت می‌کند

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران و نایب رئیس اپسد از حمایت اپسد برای ایجاد مرکز منطقه‌ای پایش گرد و غبار خبر داد.

به گزارش ایرنا از فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) و در کمیته تدوین بیانیه پایانی اجلاس، گفت: کشورها باید به بهبود زندگی و محیط زیست مردمی که زیر فشار تحریم هستند، توجه و تعهد بیشتری داشته باشند.

وی با افزودن بندی به بیانیه پایانی اجلاس، خواستار توجه بیشتر کشورهای عضو اپسد به اثرات تحریم بر زندگی و محیط زیست کشورهایی شد که تحت تاثیر اقدامات قهری یکجانبه قرار دارند.

همچنین در این نشست پیشنهاد وی مبنی بر حمایت اپسد از تشکیل مرکز منطقه‌ای پایش گرد و غبار به منظور بهبود کیفیت زندگی ملت‌ها با اکثریت آراء مصوب شد.

اپسد از تشکیل مرکز منطقه‌ای پایش گرد و غبار حمایت می‌کند


رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با یونگ لی رئیس مجمع اپسد دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اهمیت افزایش تعاملات منطقه‌ای میان پارلمان‌ها، از اپسد به عنوان یک مجمع پارلمانی پرسابقه در آسیا یاد کرد و گفت: این مجمع برای کارآمدی بیشتر نیازمند بکارگیری راهکارهای عملیاتی است تا از سطح صدور بیانیه فراتر رفته و کمیته های تخصصی تشکیل دهد که دارای قوه نظارت و پیگیری بیشتری باشند.

رفیعی از حمایت کره جنوبی برای کسب جایگاه نائب رئیسی اپسد تقدیر کرد.

یونگ لی رئیس اپسد نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی با مجمع اپسد از پیشنهاد رئیس فراکسیون محیط زیست ایران استقبال و بر لزوم گسترش فعالیت‌های اپسد و عملیاتی شدن تصمیمات با کمک تخصصی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجمع اپسد (APPCED) که بیش از ۴۶ کشور از اقصی نقاط جهان عضو آن هستند با هدف اتخاذ اقدامات مشترک در حوزه های مختلف زیست محیطی و توسعه ای و تبادل راهبردهای مهم و سیاست‌ها در پیشبرد و تسریع راه حل‌های منطقه‌ای در سال ١٩٩٣ در کره جنوبی ایجاد شده است.

دستور کار اصلی کنفرانس بیستم اپسد که ۲۴ و ۲۵ خرداد در کره جنوبی برگزار شد، بررسی موضوعات مرتبط با رشد سبز و تغییرات اقلیمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha